on-line с 20.02.06

Арт-блог

13.05.2015, 09:45

May

Random photo

Voting

???

Система Orphus

Start visitors - 21.03.2009
free counters



Calendar

    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

News

01.08.2015, 13:17

Crazzzy Days

13.05.2015, 09:52

den-evropyi-v-hersone---2015

> Topics > CULTURE > Ecological culture > Environmental activities in Tavria (Kherson) > Ситуація стала керованою

Ситуація стала керованою

17.08.2006

Чимало нарікань прозвучало цього літа у пресі з приводу забруднення навколишнього середовища у Залізному Порту Голопристанського району. Серед причин, що сприяли виникненню такої ситуації, називали насамперед невідповідність очисних споруд санітарним вимогам. Про це йшлося, зокрема, в публікації «Нового дня» (№ ЗО від 27.07.2006 р.) «Курортне селище заливають нечистоти».
Днями редакція одержала відгук головного державною санітарного лікаря Херсонської області Василя СТРЯПАЧУКА. Пропонуємо його увазі читачів.

У Залізному Порту наприкінці минулого століття розвинулася та закріпилася інфраструктура курорту. Вона була представлена насамперед пансіонатами та дитячими оздоровчими закладами, яких налічувалося більше двадцяти. Будівництво оздоровчих закладів здійснювалося за планом. Забезпеченість питною водою відповідала санітарним нормам і задовольняла потреби відпочиваючих та мешканців селища.
Згідно з проектною документацією стічні води від оздоровчих закладів відводилися на очисні споруди, збудовані в 70-х роках минулого століття. На той час вони забезпечували очистку стічних вод.

А в 90-ті роки набуло стрімкого розвитку будівництво так званих міні-пансіонатів (котеджів), коли підприємцями та окремими громадянами при виділенні земельних ділянок під індивідуальну забудову з порушенням містобудівного законодавства, санітарних, екологічних та протипожежних норм зводилися будівлі«хатинки» від 12 до 100 кімнат, які здавалися відпочиваючим. Як правило, такі об'єкти розміщувалися на 6—15 сотках землі. Хоча за такої кількості відпочиваючих їх територія має бути 1— 2 га. В будівлях розміщується від ЗО до 320 відпочиваючих. Є приклади, коли так звані міні-пансіонати та інші об'єкти розташовані безпосередньо на інженерних мережах водопостачання та каналізації.

Враховуючи, що документи оформлялися на садибні житлові будинки, а побудовані об'єкти є об'єктами підприємницької діяльності, податки власниками цих споруд повною мірою, звісно, не сплачуються. Ситуація ускладнюється ще й тим, що при незадовільному стані інженерної інфраструктури Залізного Порту самовільно збудовані об'єкти підключаються до мереж водопостачання та каналізації.
Порушення ст. 15 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» при наданні земельних ділянок під будівництво об'єктів соціально-культурного призначення, стало можливим у зв'язку з безвідповідальним ставленням до цієї проблеми депутатів Новофедорівської сільради, які проводили відведення земельних ділянок та приймали рішення без погоджень з відповідними службами і практично не реагують на їх вказівки та приписи. Частина депутатів також є власниками цих земельних ділянок.

У результаті хаотичної забудови селища і підключення міні-пансіонатів (котеджів) до існуючої каналізаційної мережі очисні споруди не можуть забезпечити очистку стічних вод, обсяги яких в оздоровчий період у десятки разів перевищують їх потужність. Недостатньо очищені води з накопичувача надходять у Потіївські озера Чорноморського біосферного заповідника, що є грубим порушенням природоохоронного законодавства.
Сказати, що з наведення належного порядку нічого не робилося — значить нічого не сказати. Тільки держсанепідемслужбою винесено 58 постанов про застосування адміністративно-запобіжних заходів за порушення санітарногігієнічного законодавства щодо зупинення діяльності об'єктів. І сьогодні вони не скасовані й перебувають під постійним контролем.

У зв'язку з відсутністю діючого механізму в законодавстві щодо невиконання постанов головного державного санітарного лікаря району про зупинення експлуатації об'єктів у Залізному Порту до Голопристанської районної прокуратури було передано 21 справу про порушення вимог санітарного законодавства. Направлялося 11 приписів на адресу райдержадміністрації, 15 — голові Новофедорівської сільради, 6 інформаційних листів — керівництву відділу внутрішніх справ.

Окремо облсанепідемстанцією направлені два узагальнені матеріали по Залізному Порту до обласної прокуратури, до облдержадміністрації — 11, голові Голопристанської райдержадміністрації — 6. Питання щодо стану питного водопостачання та водовідведення у цьому селищі поточного року двічі заслуховувалися обласною комісією з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.

За ігнорування виконання вимог чинного законодавства держсанепідемслужбою притягнуто до адміністративної відповідальності 109 осіб.

З ситуацією, що склалася з незаконним будівництвом і функціонуванням об'єктів, та з метою забезпечення нагляду відповідними контролюючими відомствами і своєчасного стягнення податків, головою райдержадміністрації було видано розпорядження за № 192 від 01.06.2005 р. «Про утворення комісії при райдержадміністрації по обстеженню об'єктів, самовільно розміщених у прибережній водоохоронній зоні Чорного моря в с Залізний Порт та Більшовик», яким було визначено видачу тимчасових дозволів на функціонування об'єктів, не прийнятих в експлуатацію протягом оздоровчого сезону.

Тимчасові дозволи на сезонне функціонування таких об'єктів облсанепідемстанція ніколи не видавала і не видаватиме.
У зв'язку зі складною ситуацією щодо забудови у Залізному Порту ця проблема була взята під контроль особисто головою облдержадміністрації Борисом Сіленковим. З метою врегулювання цього питання та приведення існуючої забудови у відповідність до чинного законодавства головою облдержадміністрації видано розпорядження за № 657 від 07.07.2006 р. «Про організацію перевірки стану забудови та санітарно-епідеміологічної ситуації у Залізному Порту Голопристанського району». Після цього розпочалася нова і найбільш радикальна та ефективна робота з наведення порядку.

Головою Голопристанської РДА видано розпорядження за № 331 від 28.07.2006 р. «Про визначення таким, що втратило чинність, розпорядження голови райдержадміністрації від 1 червня 2005 р. № 192», яким дія тимчасових (сезонних) дозволів на роботу об'єктів, не прийнятих в експлуатацію, втратила чинність.

З метою виконання цих розпоряджень держсанепідемслужбою підготовлено відповідні приписи щодо добровільного звернення усіх підприємців з метою оформлення документів у райдержадміністрації (відділ містобудування та архітектури) та введення їх в експлуатацію.

Протягом 8—9 серпня фахівцями районної санепідемстанції за участі фахівців облсанепідемстанції була проведена перевірка виконання приписів головного державного санітарного лікаря району. Вона показала, що більшість приватних підприємців у відділ містобудування та архітектури Голопристанської РДА за отриманням документів, необхідних для введення в експлуатацію самовільно збудованих об'єктів, не зверталися. Мотиви називалися різні, у т. ч. рішення Господарського суду області на право власності на нерухоме майно та реєстрацію в Херсонському державному бюро технічної експертизи.

За невиконання приписів головного державного санітарного лікаря району щодо оформлення документів на введення в експлуатацію самовільно збудованих об'єктів під час останньої перевірки притягнуто до адміністративної відповідальності 24 приватних підприємці.

Робота з контролю за виконанням вищевказаного розпорядження голови облдержадміністрації триває. По її закінченні буде підготовлено повний пакет документів для прийняття остаточного рішення щодо функціонування цих об'єктів.

На даний час є всі можливості для наведення порядку на цьому затишному шматочку узбережжя Чорного моря.

Газета "Новий день", 17 серпня 2006


Leave a reply

Enter the number you see to the right.
If you don't see the image with the number, change the browser settings and reload the page