on-line с 20.02.06

Арт-блог

13.05.2015, 09:45

May

Random photo

Voting

???

Система Orphus

Start visitors - 21.03.2009
free counters



Calendar

     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

News

01.08.2015, 13:17

Crazzzy Days

13.05.2015, 09:52

den-evropyi-v-hersone---2015

> Topics > CULTURE > История барку "Товариш"

Історія барку "Товариш"

A propos

Для Херсона вітрильник "Товариш" означає щось більше, ніж навчальний бар херсонської мореплавства.

Силует трищоглового вітрильника, який зазвичай стояв біля набережної в перервах між плаваннями, злився з силуетом старого міста як і інші символи Херсона - будівля міської думи (Художній музей ім. Шовкуненка), Очаківська брама Фортеці, будівля кіноконцертного залу "Ювілейний".

У 1972 році до них додався і пам'ятник першим корабелам - сорокатонний мідний парусний кораблик, піднесений на високий п'єдестал на березі Дніпра. Довгий час обидва "кораблики" стояли поруч, практично пліч-о-пліч.
У XXI століття в Херсоні увійшло, на жаль, лише одне з них.

Але "Товариш" все-таки присутній у Херсоні, хоч уже і як найромантичніший міський міф...

«Товариш» (1948—1999) (Горх Фок) — трищогловий барк, побудований у навчальних цілях на замовлення німецького флоту на гамбурзькій верфі Blohm und Voss і названий на честь відомого німецького письменника-мариніста Ганса Кінау (), який підписував картин . Спущений на воду 3 травня 1933 року. Корпус судна сталевий клепанний, двоострівного типу з подовженим баком та ютом та двома безперервними палубами. Довжина судна 82,1 метра, ширина 12 метрів, осад 5,2 метра. Має вантажомісткість 1510 тонн. Висота головної щогли з 23 вітрилами - 41,3 метра.

Основні відомості
Барк послужив зразком для серії з п'яти німецьких вітрильників: Horst Wessel (1936, нині в США), Albert Leo Schlageter (1937, нині в Португалії), Mircea (1938, нині в Румунії), Herbert Norkus (1939, незакінчений), Горх Фок II (1958, Німеччина), а також для цілого ряду латиноамериканських вітрильних кораблів.
Під кінець Другої світової війни був затоплений командою поблизу острова Рюген. У 1948-51 рр. вітрильник був відремонтований на судноремонтному заводі у Вісмарі та перейменований на «Товариш».

У 1951 році, під командуванням І. В. Трескіна здійснив своє перше під радянським прапором плавання навколо Європи, заходячи по дорозі в Плімут, Гібралтар і Стамбул. 28 серпня прибув до Одеси. Цього ж року було передано Херсонському морехідному училищу ім. Шмідта стає базою для проходження суднової практики курсантів морехідних училищ Одеси та Херсона.

У 1957 р. корабель здійснив кругосвітнє плавання. 12 липня 1972 року вийшов з Одеси в трансатлантичний рейс — до Бермудських островів (із заходом на о.Тенеріфе), стоянка в порту Гамільтон, а звідти до Балтімора (по дорозі назад потрапив до урагану «Кері»).
У 1974 вигравав престижну американську регату «Операція Вітрило» (), що проводиться з ініціативи «Організації з навчання молоді морській справі» () У гонці маршрутом маяк Дрогден — Гдиня барк випередив свого найближчого суперника (німецький барк аналогічної конструкції «Горх» на 16 годину 15 хвилин.

1976 року після поточного ремонту взяв участь у черговій регаті «Операція Вітрило — 76». На першому етапі прийшов першим до рейду порту Санта-Крус-де-Тенеріфе. Також і на другому етапі був першим. На третьому прийшов четвертим. Але за сумою трьох етапів завоював перше місце у класі А.
У 1977 році барк на офіційне запрошення Бельгії відвідав порт Гент, для участі в святкуванні 150-річчя відкриття каналу Тернезен-Гент ().

«Товариш» брав участь у зйомках великої кількості художніх фільмів як СРСР, і разом із іншими країнами.
1980 року — капітальний ремонт на верфі в Югославії. Після чого виконав рейс до берегів Південної Америки тим же маршрутом, як і його однофамілець.
Після проголошення Україною незалежності та розпаду СРСР, незважаючи на можливість ремонту на Херсонському судноремонтному заводі, барк направили для ремонту до Великобританії. У 1995 році барк був законсервований через брак коштів. Був викуплений англійською фірмою та прибув до порту Ньюкасла, проте відсутність фінансування не дозволила розпочати ремонтні роботи. У 1999 відбуксований до Німеччини, де був капітально відремонтований у Вільгельмсхафені. З 2003 р. розміщений як плавучий музей на доку Штральзунда, який і був його початковим портом приписки.

Власник призу «Зірка морського співтовариства» (виготовлений із граніту взятого з мису Горн).

instapedia.com/m/%D0%93%D0%BE%D1%80%D1%85_%D0%A4%D0%BE%D0%BA_%28%D0%B1%D0%B0%D1%80%D0 %BA%29

"Товариш" як символ херсонських морських традицій

2. 22.01.2018 15:36
Александр Тепляков
Круг замкнулся)
1. 15.06.2015 00:42
Тим
Более полувека тому, проходил практику на нем. Капитаном был Антипов.Ходили в Испанию.

Leave a reply

Enter the number you see to the right.
If you don't see the image with the number, change the browser settings and reload the page