on-line с 20.02.06

Арт-блог

03.12.2018, 11:52

Грудень-2018

Відійшла в минуле осінь. Грудень – первісток зими – оглядає володіння. Сніг іскриться під саньми. В білих шатах ліс дрімає. Кригою взялись річки. І виблискують під сонцем, як посріблені стрічки. Навкруги панує спокій, а сусідньому дворі червоніють горобини, ніби спалахи зорі. Лідія Кир′яненко  

Случайное фото

Голосование

Что для вас служит основным источником информации по истории?

Система Orphus

Locations of visitors to this page

Start visitors - 21.03.2009
free counters



Календарь событий

     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Новости региона

30.11.2018, 11:24

День студентського самоврядування

21.11.2018, 11:38

Живописна феєрія студійців Оксани Оснач

05.11.2018, 16:11

Археологи нашли казачьи люльки

Всем известно, что трубка с ароматным табачком была казачьей утехой. А ...
> Организации > Музыка > Херсонская областная филармония > Головна дійова особа? Артист!

Головна дійова особа? Артист!

01.01.2000

На вечорі, присвяченому відкриттю ювілейного - 55-го сезону обласної філармонії - атмосфера панувала піднесена, як і личить музичному святу. Шанувальники мистецтва були раді після тривалої перерви зустрітися з улюбленими виконавцями, а ті, у свою чергу, працювали на сцені з повною віддачею. Тож і викликав кожен номер програми зливу оплесків. А програма була цікава, насичена - участь у концерті взяв увесь творчий склад філармонії. Не переставав дивувати майстерністю виконання камерний оркестр «Плея» під орудою народного артиста України Георгія Вазіна.

Вражали віртуозністю солісти-інструменталісти Інна Кисельникова (фортепіано), Юсуф Халілаєв (фагот), струнний квартет у складі Ольги Захоженко, Олени Чуй, Алли Заміховської, Тетяни Маланіної. Чарівним співом підкорили публіку Світлана Пищевська, Надія Ситар, Зінаїда Колісниченко, лауреат міжнародних конкурсів Наталя Лелеко, заслужені артисти України Віктор Гурба та Харіс Ширинський, добре сприймалося жартівливо-іронічне слово лауреата Всеукраїнського конкурсу читців Любомира Солецького...

Органічно вплелися в яскраве музичне панно виступи ансамблю народних інструментів «Коло» (керівник Євген Лафьоров), ансамблю скрипалів музичного училища (Наталя Лисенко) і, звичайно ж, джаз-бенду під керуванням Віталія Шаповаленка.
Довго ще вдячні глядачі не поспішали залишати великий зал музучилища, де відбувся концерт. А артисти вітали з успіхом його організаторів - заступника директора філармонії Геннадія Козаченка, котрий повернувся у рідні пенати по кількох роках роботи у театрах Херсона, та художнього керівника філармонії, призначеного на цю посаду всередині вересня, Юсуфа Халілаева. - Юсуфе Ремзійовичу! Досі в музичних колах Ви були відомі як фаготист. Розчарувалися у своєму інструменті?..

- Що Ви! Не можу сказати, що у фагот був залюблений з дитинства - музичну школу в Новоолексіївці Генічеського району я закінчив по класу труби. Та при вступі до музичного училища педагоги мене переконали, що фагот - дуже цікавий інструмент з широким діапазоном «почуттів» і «характерів». Проте, вже навчаючись у музучилищі, я ще тривалий час віддавав перевагу спорту - захоплювався легкою атлетикою. Аж поки мій педагог, Євген Павлович Довбиш, не сказав: «Далі так справа не піде. Мусиш зробити вибір: або спорт, або музика». Я вибрав музику. Займався нею дуже багато. Адже за два роки треба було пройти програму музичної школи, училища і підготуватися до вступу у консерваторію. Бажання, терпіння вистачило і мені, і моєму педагогові, за що я йому безмірно вдячний, як і моїм наставникам в Одеській консерваторії. Що глибше оволодівав технікою гри на фаготі, то більше захоплювався його можливостями: мені здається, жоден інший інструмент не може влучніше від нього відтворити задуману композитором тему. Діапазон його звучання дуже широкий. Для прикладу візьму мультфільми, в яких характер героїв треба окреслити надзвичайно точно. Без фагота тут не обійтися: фагот і бринить, і бурчить, і клекоче...

Закінчив консерваторію, відслужив, як і належало, в армії, поїхав до Ворошиловграда, куди отримала призначення дружина - її ім'я, напевне, Вам знайоме - Данута Ємельян. Невдовзі переїхали до Херсона, обоє почали працювати у філармонії. Нині Данута викладає вокал у музучилищі. А я дуже вдячний долі за те, що привела у камерний оркестр «Гілея», до Маестро Вазіна. Підчас навчання в консерваторії мені щастило працювати і в симфонічному оркестрі, і в оркестрі оперного театру. Але камерний - це зовсім інше. Тут я один - фаготист. Ні за чию спину не сховаєшся, ніхто тебе не «прикриє». Відповідальність надзвичайно висока. І характер звучання мого інструмента у камерному більш м'який, вибагливий... Одне слово, працюю з задоволенням, розшукую нові твори для фагота (найкращі з них написані композиторами-фаготистами, а це зустрічається надзвичайно рідко, тому і пошуки ці - складні. Сам перекладаю музичні партії для свого інструмента. Фанат фагота! Сподіваюся, що й публіку не залишаю байдужою до нього...

- Що ж Вас покликало у крісло художнього керівника, ще й напередодні не рядового, а ювілейного сезону?
- Бажання посприяти тому, щоб у колективі філармонії на першому плані, в центрі уваги був артист, бо ж саме він головна творча одиниця, а решта працівників - і адміністративних, і технічних - мають створювати всі умови для найповнішого прояву його природного обдарування. Хочу, щоб наших артистів краще знала публіка, щоб вони частіше виходили на велику сцену, щоб отримували заслужену винагороду за свою працю, щоб колектив поповнювався молодими свіжими силами... На жаль, поки що усе це дуже складно. Друг гармонії - а саме такий буквальний переклад з грецької слова філармонія - уже стільки літ не має свого приміщення, а квартирування вимагає неабиякої орендної плати. Житло для запрошених не виділяється. Зарплату, вірніше, ЗО відсотків її, востаннє одержали за травень. А треба ж і на роботу за якісь кошти добиратися, і сім'ю годувати-одягати.
і все ж - сподіваємося на краще. А поки що працюємо на ентузіазмі, бо не можемо миритися з засиллям антикультури. Ми повинні навчити і дітей, і дорослих цінувати класику, відрізняти оригінальне мистецтво від підробок під нього. Адже куди не глянеш - іде тотальне одурманення публіки шаленою розкруткою фальшивих безголосих «зірок», «кривавими» бойовиками, сумнівними сектами.

- Як справедливо зазначив письменник Євген Сверстюк, маємо свободу для духовного босяцтва... Яка ж Ваша конкретна програма Дій?
- Започаткувати серію концертів для дітей, у яких поруч з філармонійними колективами виступали б обдаровані діти з музичних шкіл області та училища. Ровесники як ніхто мають великий вплив, високий авторитет.
У співпраці з художнім музеєм, зважаючи на неповторну ауру його концертної зали, влаштовуватимемо в ній концерти під рубрикою «Нічні серенади».

Артистові приємно і цікаво працювати, коли публіка численна. Більше концертів плануємо на великих сценах, причому, таких концертів, де б кожен виконавець зміг реалізувати себе якнайповніше. Для цього можна використати розмаїтість тем і форм. Нехай це будуть вечори, присвячені ювілеєві когось із композиторів, чи вечори романсу, концерти під девізом «Арії з опер», чи вечори вокальних дуетів, інструментальної музики.
Оновлюватимемо концертні програми традиційних наших фестивалів «Жовтневі гармонії», «Амадеус», «Травневі зорі». 2000-ліття Різдва Христового плануємо відзначити концертами духовної музики за участю відомого в Україні академічного хору з Миколаєва.

Для пропаганди мистецтва і наших виконавців влаштовуватимемо бенефісні вечори. Відбудуться творчі звіти Валерія Половецького - у листопаді виповнюється ЗО років його сценічної діяльності, Маестро Вазіна - у лютому йому виповнюється 60, навесні маємо аж два ювіляри - це Зінаїда Колісниченко і Віктор Гурба..
Сподіваємося, що втілення наших планів додасть енергії та наснаги самим артистам, подарує істинну естетичну насолоду публіці.

Олена СКОРА.
"Надніпрянська Правда" 1.01.2000 р.

Напишите свой комментарий

Введите число, которое Вы видите справа
Если Вам не видно изображения с числом - измените настройки браузера так, чтобы отображались картинки и перезагрузите страницу.