on-line с 20.02.06

Арт-блог

01.08.2019, 10:03

Август-2019

Пахне мелісою й медом   Вранішній чай.   Серпень неждано до тебе, -   Що ж, зустрічай.     Меду прозорі краплини...   В вервиці дні   Мов кукурузні зернини,   Злото-ясні.     Пурпур томату достиглий,   Яблучок віск,   Тихі заграви вечірні,   В темряві зблиск.     Ночі такі баклажанові,   Пісня цикад...   Астри із неба рахманного   Падають в сад.         Літо спекотне дозріло,       Осінь гряде,       Сміло вже бронзове тіло       Холоду жде. Валентина П.

Случайное фото

Голосование

Что для вас служит основным источником информации по истории?

Система Orphus

Locations of visitors to this page

Start visitors - 21.03.2009
free counters



Календарь событий

   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Новости региона

22.08.2019, 11:45

Чемпіонат Світу з повітряних зміїв-2020 буде проведено в Україні

22.08.2019, 09:49

Урочисті заходи у Херсоні до Дня Державного Прапора і Дня Незалежності

15.08.2019, 14:05

В Україні запустився безкоштовний онлайн-курс для митців

Інвестиції у Бурлюка

У Київському музеї російського мистецтва виставлено 37 робіт «українського батька російського футуризму». Далі буде

Емігрант Давид Бурлюк у похилі роки все мріяв про виставки на батьківщині, але батьківщина виявилася злопам'ятною і, впустивши того, хто на початку століття роздавав «ляпаси громадським смакам», у 1956— 1965 роках на територію СРСР, влада не дозволила надрукувати ні рядка з того, що писав Бурлюк-поет і теоретик, показати жодної картини, які намалював Бурлюк-художник. Між іншим, успішний художник, якого називали «американським Ван Гогом», батьком не тільки російського, а й японського футуризму. Поступово уродженець Харківської губернії повертається у свідомість своїх земляків, і виставка в Київському музеї російського мистецтва, яка відкрилася в минулу п'ятницю, найсвіжіший приклад. А крім того, є щорічні пленери в Чернянці Херсонської області, яка у «срібні віки» була гніздом футуризму і штаб-квартирою футуристичного угруповання «Гілея», є музей Бурлюка при Олександрійській гімназії в Сумах, є плани влітку-восени цього року показати велику виставку з музейних колекцій (ранні, найцінніші, роботи Бурлюка переважно знаходяться в музеях) та приватних збірках. Загалом плодовитий художник, сподвижник Хлєбнікова, Маяковського, Кручених, Лівшиця, Ларіонова, намалював понад 3000 робіт.

Виставка «Український батько російського футуризму» з приватної колекції двох київських бізнесменів, представляє переважно американський період Давида Бурлюка. Добротно виписані натюрморти — «Квіти у вазі», «Флоридський букет», «Букет», «Натюрморт», «Жива троянда», пейзажі, написані в чистих, дитячих кольорах із флером імпресіонізму — «Узбережжя Флориди», «У доку», «Південне узбережжя». «Американський період безумовно не найсильніший у творчості Бурлюка, — каже «УМ» директор Київського музею російського мистецтва Юрій Вакуленко. — Це більш комерційні роботи, але все одно цікаві. Колекція і виставка формувалися за принципом доступності робіт, а весь ранній, найцікавіший і найважливіший з точки зору історії мистецтва Бурлюк знаходиться в музейних колекціях. У нашому музеї, наприклад, є вісім робіт». Крім флоридської натури, намальованої без експериментів, чисто, рівно і майстерно, на виставці можна побачити й Бурлюківські «бурління», художні пошуки — є майже реалістичний «Портрет сина» 1930-х років, є приземкуваті фігури на тлі низького неба — «Рибалка на палубі», «Хлопець із конем», «Чоловік на санях», «Дитина з конем» — побутові сценки з людьми того ж періоду, дві чи три роботи символічно-футуристичного спрямування, пошуки на межі примітивізму та експресіонізму.

Утім ми обговорюємо зараз період і настрій явлених світові картин Бурлюка виключно тому, що два київські бізнесмени, які займаються автомобільним бізнесом, незадовго до кризи вирішили освоїти інший вид інвестування — в мистецтво. За словами Юрія Вакуленка, поштовх колекції дали якісь роботи, залишені одному з них у спадок, за кілька місяців чисельність картин Давида Бурлюка, які стають дедалі моднішими і на світових аукціонах ростуть у ціні, досягла 37. До колекції підключили фахівців — провели експертизу на автентичність робіт, замовили мистецтвознавчу оцінку, а щоб колекція виросла в ціні, вирішили її афішувати — за цим терміном стоїть оприлюднення колекції, себто виставка, видання каталога і преса. Експертизу на справжність робив Юрій Ваку-ленко, а вступну статтю до каталогу, який видали, між іншим, в дуже якісній поліграфії тиражем 1000 примірників, писав відомий мистецтвознавець Дмитро Горбачов. Хоч каталог і коштує 100 гривень, за словами директора музею, на касі вони розлітаються, як печені пиріжки.

До речі:

«Цей проект, — розповідає «УМ» Юрій Євгенович, — породив ідею іншого, в цьому році — у теплий період ми хочемо не тільки зібрати велику виставку робіт Давида Бурлюка з музейних і приватних збірок, а й у дворі музею за допомогою сучасних художників і кураторів зробити футуристичні перформенси бурлюківського спрямування. Тоді видамо повноцінний альбом, з Дмитром Горбачовим про принаймні велике мистецтвознавче  есе ми вже попередньо поговорили. А він, як і Бурлюк, працює швидко».

Валентина КЛИМЕНКО
Україна молода.-28.01.2009

Напишите свой комментарий

Введите число, которое Вы видите справа
Если Вам не видно изображения с числом - измените настройки браузера так, чтобы отображались картинки и перезагрузите страницу.