on-line с 20.02.06

Арт-блог

06.09.2018, 13:50

Вересень-2018

Знову Вересень приїхав На вечірньому коні І поставив зорі-віхи У небесній вишині. Іскор висипав немало На курний Чумацький шлях, Щоб до ранку не блукала Осінь в зоряних полях. Р.Росіцький

Випадкове фото

Голосування

Що для вас є основним джерелом інформації з історії?

Система Orphus

Start visitors - 21.03.2009
free counters



Календар подій

1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Новини регіону

19.04.2024, 15:15

Проєкт «Вишивана Херсонщина»

До Дня Вишиванки започаткований проєкт «Вишивана Херсонщина». Для ...
19.04.2024, 11:56

На Херсонщині понад 10 000 пам'яток історії та культури. У якому стані більшість з них зараз — невідомо — ОВА

  У якому стані наразі перебувають більшість пам'яток історії ...
19.04.2024, 11:45

"Не занурити в глибину навколишнього жаху, а подарувати посмішку", - херсонська художниця Яна Голуб'ятникова

  Наразі в роботах херсонської художниці Яни Голуб'ятникової не ...
> Теми > КУЛЬТУРОЛОГІЯ > Історія барка "Товариш" > Ми з ним не по-дружньому, а він для нас - «Товариш»

 

Ми з ним не по-дружньому, а він для нас - «Товариш»

Трьохмачтовий барк «Товариш» - єдиний вітрильник нашої держави із світовим ім'ям, назавжди залишиться за кордоном. На нього накладено арешт за борги по утриманню судна в англійському порту Мідлсбро, куди він вирушив у свій останній автономний рейс на ремонт три роки тому.

Англійці розуміються на рекламі. Щоб новостворюваний міжнародний центр по ремонту та будівництву вітрильників TDC запрацював належним чином, свою діяльність потрібно було розпочати з голосного ім'я судна відомого у світі. Таким є «Товариш». У 1995 році у відповідності з міжнародними нормами судноплавства, йому належав капітальний ремонт. Англійський парламент, який на відміну від нашого, підтримує приватне підприємництво не тільки на словах, усвідомлюючи «про що» йде мова, надав 400000 фунтів стерлінгів на утримання вітрильника протягом двох років у своєму порту.

За цей час англійці мали завершити будівництво Центру, а українська сторона - віднайти два млн. фунтів стерлінгів для початку робіт. А остаточний кошторис складе, на думку фахівців, близько 5 млн. Це здавалось малоймовірним три роки тому, а сьогодні - і зовсім нереально знайти такі гроші. Щоправда тоді, три роки тому, судно можна було зачепити очкуром та й притягти на одвічне іржавіння у рідному Херсоні. Останній старпом «Товариша» Сергій Тєплухін стверджує, що ще роки 3-4 на ньому можна було проводити практику курсантів Херсонського морського коледжу хоч біля пристані. А потім косметично відремонтувавши, зробити музей. Тепер борги зросли до такої позначки, що забрати своє у англійців не видається можливим. До того ж, теперішній стан судна не дозволяє навіть взяти його на буксир.

Про те, чим... точніше ким був «Товариш» для Херсона (його зображення у гербі міста), або ж для морського коледжу, говорити не варто: не схильні до «сентиментів» моряки говорять про нього із сльозами на очах. Чим був він для держави? Напередодні візиту до Англії на початку 1996 року на документах по «Товаришу» з'явилась резолюція Президента Кучми: «судно повернути, винних притягти до відповідальності». Щоправда жодної копійки під резолюцію покладено не було. Тому ні перше, ні друге розпорядження не виконано. Що хочуть англійці - зрозуміло: такий вітрильник прикрасить будь-який найсучасніший флот. І, судячи з усього, вони близькі до мети.

- На державу у нас немає надії, - говорить начальник Херсонського морського коледжу Володимир Ходаківський. - То можливо знайдуться «нові українські» патріоти. Ми ладні навіть їх імена увіковічити на вітрилах. Отож пропозиція до ділових людей: «розмістимо рекламу на вітрила неодноразового переможця міжнародних регат «Катті Сарк» трьохмачтового барка «Товариш». Загальна вартість рекламного місця на фок-, грот- та бізань-вітрилах: 5 млн. фунтів стерлінгів.

Сергій Міхєєв
«Гривна».- №13.- 1998

Напишіть свій коментар

Введіть число, яке Ви бачите праворуч
Якщо Ви не бачите зображення з числом - змініть настроювання браузера так, щоб відображались картинки та перезагрузіть сторінку.