on-line с 20.02.06

Арт-блог

22.12.2021, 11:41

Але згадати потім ріки ці і монохром засніженої крони, цю лінію рядка і оборони, цю риму, як троянду у руці.

Случайное фото

Голосование

Что для вас служит основным источником информации по истории?

Система Orphus

Start visitors - 21.03.2009
free counters



Календарь событий

1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Новости региона

23.02.2022, 16:07

Гончарівка запрошує на майстер-клас із пластилінової анімації

23.02.2022, 15:54

У Xepcoнi пpoxoдить oблacний чeмпioнaт з кaйт-флaїнґу

23.02.2022, 15:47

Дванадцять років з дня створення парку "Олешківські піски" на Херсонщині

Полюси Дем'яна Мойсова

20.12.2007

«Потрібно шукати у всьому поетичне вираження. А скільки його навколо!». Цей заклик великого Олександра Довженка лежить (так бачиться) у всій основі творчого принципу Дем'яна Мойсова — знакової постаті серед справжніх, далеких від заробітчанського ремісництва, фотохудожників краю.
І поетичне вираження автор фотоальбому «Миттєвості життя» (видавництво «Наддніпря-ночка», 2007 р.) шукає не в екзотичних куточках земної кулі, а на своїй малій батьківщині, яка завжди — велика: у стінах старих будинків, пелюстках квітів, обличчях людей —знайомих і незнайомих...
Це — вміння бачити.
Це — талант відображати.
Це — мислити категоріями вічності...
А все інше — справа техніки (оптика, фільтри, маски, растрування). Між іншим, Мойсов як палкий прихильник ретро і власник унікальної колекції фотоапаратів свідомо не кличе у спільники ні цифрову техніку, ні комп'ютерні технології. Можна лишень здогадуватися — чому.
А справді — чому? Дем'ян Володимирович тільки загадково посміхається у відповідь і дістає зі свого місткого кейса «Натюрморт із трояндою». Власне, є лише троянда — решта за кадром (улюблений прийом фотомайстра). У цій же манері (антрацитове тло) виконані «Натюрморт», «Груші», «Яблука», «Радість життя», «Нічний спокій»...
І тут же—поворот на 180 градусів: передній план — темний, а за ним — світлі плями: вікно («Житейський етюд»), обличчя («Сум», «Ліка», «Спостерігачі»). Це мовби світло в кінці, а радше — на початку тунелю, де свистить вітер вічності між двома полюсами людського існування.

Загальний рух філософської думки митця відбувається ще за одним принципом — протиставлення протилежностей: весна — осінь, життя — смерть, зима — літо, дитинство— старість...
Приголомшлива робота Дмитра Мойсова «Кінець роду» обійшла мало не півсвіту, здобула визнання за кордоном і завдала неприємностей на тодішній соціалістичній батьківщині. Фотомайстер потрапив у немилість ревнителів радянської моралі за те, що, мовляв, песимістично мислить. На сюжетному знімку — похорон
сім'ї. Сила-силенна народу... чотири труни... плачі за покійними... і — мороз по шкірі.

У фотоальбомі — чимало сюжетних знімків, де спокій і пристрасті людські, зовнішній рух і кольорова гама нерозривно зв'язані між собою («Патріарх Філарету Херсоні», «Кінець і початок», «Тривожний погляд», «Побачення»).
Половина робіт у фотоальбомі — кольорові, половина — чорно-білі. Помітили: знову два різних полюси! На першому — квіти і дерева, листя і звірі, на другому — більше людських облич. Цьому, мабуть, є своє пояснення: з віком митець віддає перевагу «заглибленню у супокій», прагненню урівноважити шалений рух цивілізації з тихоплинністю роздумів над пережитим.

Дуже точно зауважив хтось із критиків (а може, то щоденниковий запис самого автора): «Ця колекція фоторобіт Дем'яна Мойсова вводить нас у світ глибоких філософських узагальнень, світ поезії, дивовижної лірики».
Маленьке уточнення: не тільки ця колекція. Вся пізніша творчість фотомайстра — цьому свідчення.

Василь ПІДДУБНЯК.
Новий День.-20.12.2007.

Напишите свой комментарий

Введите число, которое Вы видите справа
Если Вам не видно изображения с числом - измените настройки браузера так, чтобы отображались картинки и перезагрузите страницу.