on-line с 20.02.06

Арт-блог

06.09.2018, 13:50

Вересень-2018

Знову Вересень приїхав На вечірньому коні І поставив зорі-віхи У небесній вишині. Іскор висипав немало На курний Чумацький шлях, Щоб до ранку не блукала Осінь в зоряних полях. Р.Росіцький

Випадкове фото

Голосування

Що для вас є основним джерелом інформації з історії?

Система Orphus

Start visitors - 21.03.2009
free counters



Календар подій

    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Новини регіону

22.03.2024, 13:15

Книга історій "Плач Херсонщини". Художниця створила ілюстрації використовуючи старослов'янські символи

  Художниця з Херсона Валерія Гуран працювала в Естонії та ...
20.03.2024, 23:16

Сквер на проспекті Незалежності в Херсоні назвали на честь Джона Говарда

  У Херсоні завершилось громадське голосування щодо перейменування ...
20.03.2024, 22:51

Присвятила 50 років свого життя театру. Історія Заслуженої артистки України з Херсона Олександри Тарновської

Заслужена артистка України Олександра Тарновська присвятила 50 років ...

Сицилія й Палермо відпочивають...

03.08.2006

Повсюдна корупція, що дала «зелене світло» незаконній хаотичній забудові в Залізному Порту, і нехтування найелементарнішими санітарними правилами можуть поставити під сумнів існування ще донедавна популярної здравниці

Нонсенс: 146 кав’ярень, забігайлівок і “готельчиків” у Залізному Порту не мають жодного права на існування – їхні будівлі не прийняті в експлуатацію державною будівельною комісією, але при чому вони якимось незбагненним чином підключилися до електрики, води та каналізації – на “халяву”? І навіть отримали дозволи від санепідемстанції…

Цей останній факт найдужче обурив голову облдержадміністрації Бориса Сіленкова, який минулого тижня на нараді з питань з питань газифікації й берегоукріплення півдня Херсонщини не міг надивуватися: магазини й кафе збудовані прямо на комунікаційних мережах, вони незаконно скидають фекалії до очисних споруд, не розрахованих на такі об’єми стоків, а санстанція повидавала практично всім бізнесменам дозволи на відкриття роботи, у той час, як інших документів вони взагалі не мають!

“Як таке може статися? – Здивувався Борис Сіленков. – Куди дивилася СЕС, видаючи дозволи: в Залізному Порту практично немає каналізації, а скиди йдуть у море...” Він збирається вивчити роботу СЕС на окремій колегії облдержадміністрації, і якщо виявиться, що видача “липових” документів – це система, то ставитиме питання про службову невідповідність керівництва санстанції займаним посадам і звертатиметься за допомогою до правоохоронців. Хоча, за його ж словами, природоохоронна прокуратура мовчить, а екологи пишуть приписи, на які ніхто не реагує.

Власне, Борис Сіленков – перший губернатор за всі роки новітньої історії Херсонщини, котрий всерйоз поставився до закликів експертів розвивати в Херсонській області курорти й заробляти на цьому шалені гроші, як це роблять в усіх країнах, де є моря і пляжі. І перший губернатор, котрий наважився потривожити напівкримінальний бізнес у Залізному Порту. Він пообіцяв докласти максимум зусиль, щоб за 10 років наші курорти досягли належного рівеня сервісу і стали для обласного бюджету життєдайним джерелом. Та вже перші зусилля губернатора в цьому напрямку наштовхнулися на шалений спротив тих, хто давно “припав” до цього життєдайного джерела.

Те, що виявила в Залізному Порту комісія облдержадміністрації, Борис Сіленков назвав “беспределом” органів місцевого самоврядування, бо, за його словами, дехто з керівників сільських і селищних рад не зміг протистояти спокусі віддати землю за хабар, а нові її власники тепер вважають себе повноправними господарями на цій території й контролерів не пускають, зайти на перевірку в їхні “готельчики” можуть тільки озброєні міліціонери та прикордонники. Такий “хаос, пов’язаний з бізнесом, – на межі екологічної безпеки, там от-от “рвоне”, і всі нечистоти потечуть у море”, – застерігає керівник області.

Що все ж таки чекає на південні райони області? Влада збирається найперше вирішити наболілі проблеми цих територій: у Геніческому, Скадовському та Голопристанському районах вкрай потрібно провести газ, прокласти нормальні дороги й облаштувати транспортні розв’язки, відновити соціальну інфраструктуру, укріпити берегову смугу.

Як один із можливих способів берегоукріплення розглядають створення так званих бунів – штучних рифів. Віце-губернатор Андрій Граділь розповів, як це робиться: на дно моря складають бутовий камінь, запакований у сітку зі стійкого до агресивного водного середовища матеріалу; причому, каміння з’єднують між собою скобами, щоб система була гнучкою і з часом прийняла природну форму. Поступово на буті навіть оселяються корали, а потім й інші тварини, з’являються водорості – конструкція вкривається живою оболонкою і стає частиною підводного світу.

Звісно, що ці плани потребують немалих грошей. Проте сидіти й чекати їх від Кабміну чиновники не збираються. Обласна адміністрація вважає, що взяти участь у фінансуванні цих робіт мають усі зацікавлені сторони: і уряд, і місцеві ради, і власники бізнесу на узбережжі.

Заступник голови облдержадміністрації Андрій Граділь нині шукає найдешевші варіанти прокладання газопроводу в Скадовський та Голопристанський райони. За його словами, було б вигідно продовжити газопровід зі Скадовська: Озерне – Красне – Лиманське – Володимирівка – Новоросійське – Лазурне – Більшовик – Круглоозерка – Залізний Порт – Новофедорівка, за цінами минулого року це “потягне” приблизно на 20 мільйонів, а якщо заводити трубу з боку Голої Пристані, то це потребуватиме 44 мільйони гривень. Андрій Граділь переконаний: місцеві бюджети можуть знайти необхідні суми, якщо райради та сільради продаватимуть землю за реальними цінами, а не так, як зараз у Лазурному – по 22 гривні за квадратний метр. Якщо побудувати дорогу Лазурне - Більшовик - Залізний Порт та укріпити берег, то ціна на землю значно зросте.

В адміністрації сподіваються, що місцеві ради все ж таки спрямують грошові потоки за землю з приватних кишень у бюджети і виділятимуть кошти на облаштування узбережжя. Керівники області також очікують, що підприємці-власники пансіонатів і різноманітних барів та кафе, які з вигодою для себе давно експлуатують “золоту жилу” морських пляжів, теж будуть співфінансувати майбутні проекти, бо саме вони у першу чергу отримають від цього вигоду. Тоді й уряд більш охоче виділятиме гроші. Якщо ж приватники на узбережжях в Залізному Порту й далі чекатимуть, що хтось облаштує їм райське життя, то можуть дочекатися, за словами Бориса Сіленкова, що “воно ж (фекалії – авт.) буде у ваших дворах...”.

Наталя Мельникова

Газета "Вгору", 3.08.2006

Напишіть свій коментар

Введіть число, яке Ви бачите праворуч
Якщо Ви не бачите зображення з числом - змініть настроювання браузера так, щоб відображались картинки та перезагрузіть сторінку.