У театрі провели кордон
У Херсонському академічному музично-драматичному театрі імені Миколи Куліша - чергова прем'єра.
Цього разу глядачів запросили до «Будинку на кордоні» за п'єсою Славомира Мрожека.
Вистава починається ще в холі. Глядачам показують мультик про сірники під назвою «Конфлікт». Навряд чи його автор у 1983 році знав, що сюжет його творіння стане актуальним... Зрозуміло, що автор п'єси не міг передбачити, що у нашій країні почнуть розгортатись такі події. Тому, за словами режисера цього трагіфарсу Сергія Павлюка, текст довелося переробляти.
Уся вистава буквально складається із символів. Місцями дуже дивних. Особливо це стосується образу нашої України. За задумом режисера, вона постійно танцює із дипломатами, а коли музика закінчується, то вона завмирає у позі дачника. Коли додому приходять американські та російські «гості», вона чомусь не лякається, а йде чепуритись і пригощає варениками. Дуже дивно, але вона мириться із тим, що загарбники анексували холодильник «Добнас» і навіть домашні закрутки. Але наймоторошніше - мириться із тим, що ті самі гості вбили її матір та провели кордон між двома імперіями навіть через вбиральню. А вареники, які стоять по інший бік столу, стають контрабандними. Чомусь з цим мириться і чоловік. У виставі він звикає до переходу через дві митниці, та до того, як щоночі через його ліжко перелазять диверсанти та контрабандисти.
Як на мене, враховуючи сучасні реалії, у виставі є не дуже дотепні, а місцями просто обурливі сцени та символи. Цю роботу випустили у рамках творчої лабораторії, де молоді актори прагнули ще більше розкрити свої таланти. Наприкінці вистави перед глядачами розгорнули ширму з прикріпленими дзеркалами. І кожен побачив свою реакцію на цей експериментальний трагіфарс.
Олена Піменова
«Вгору».- №50 (637).- 11.12.2014.- стр.8