on-line с 20.02.06

Арт-блог

06.09.2018, 13:50

Вересень-2018

Знову Вересень приїхав На вечірньому коні І поставив зорі-віхи У небесній вишині. Іскор висипав немало На курний Чумацький шлях, Щоб до ранку не блукала Осінь в зоряних полях. Р.Росіцький

Випадкове фото

Голосування

Що для вас є основним джерелом інформації з історії?

Система Orphus

Start visitors - 21.03.2009
free counters



Календар подій

  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Новини регіону

14.02.2022, 08:47

VI Всеукраїнський хореографічний фестиваль-конкурс «DANCE-клас»

Положення про конкурс «DANCE-клас» Дитяча громадська ...
12.01.2022, 09:14

"Суспільне: Херсон" запрошує на передпоказ документальної програми «Херсонська бавовна або невдалий радянський експеримент»

  12 січня о 13:00 у Херсонській обласній універсальній ...
03.01.2022, 11:26

Для xepcoнcькиx дiтeй opгaнiзувaли нoвopiчний зaxiд у тeaтpi ляльoк

  З нaгoди нoвopiчниx тa piздвяниx cвят, Xepcoнcьким мicьким ...

“Птахи-душі” Шрі Чінмоя

У XVII столітті на Сході жив дзен-ченець на ім'я Енку, який хотів вирізати 120 тисяч статуй Будди. Енку почав різьбити статуї різних форм і розмірів, використовуючи шматочки дерева, які мав. Деякі шматочки його роботи були величезними, інші — як сірникова коробка. Вони стали відомі як “коппа-бутсу”, або “частинки Будди”. Люди вірили, що в них є краплинка свідомості Будди. Приклад Енку через 250 років надихнув бенгальського митця Шрі Чінмоя (1931-2007 pp.).
Свого першого птаха він намалював у грудні 1991 року на Мальті, а до осені 1993 року вже закінчив 100 тисяч птахів, які були виставлені в галереях Нью-Йорка та Оттави. Через тиждень після повернення з виставки в Оттаві Шрі Чінмой скромно повідомив, що хоче завершити “один мільйон птахів у цьому житті”, і з того часу не розлучався з папером і фломастером.

Наступні місяці стали творчим феєрверком, що спалахнув із шаленою швидкістю. Як і в Енку, у Шрі Чінмоя було внутрішнє прагнення виявити своє унікальне бачення. Між дзен-учителем і учителем йоги є щось спільне, що дало можливість обом набратися терпіння і наполегливості, щоб вберегти розум від нудьги, а тіло - від турботи й тривоги, щоб успішно спрямувати і те й інше в річище чистої творчості. Шрі Чінмой місяцями малював своїх птахів. Він працював у машині, розмовляючи по телефону, зустрічаючись з учнями. Бувало, що він малював тіла птахів у ранковій тиші, а пізно вночі ретельно примальовував їм очі.
Якщо задум Енку був повністю присвячений одному образу, то Чінмой показав, що його мистецтво має універсальний характер. Образ птаха може трактуватися представниками всіх релігій і культур.

Шрі Чінмой вважав, що птах — ідеальна форма вираження людської душі. Поняття “душі-птаха”, безмежної, з розпростертими крилами, що набуває повної свободи, чудово вписуються в бачення Шрі Чінмоя. Мільйони душ схоплено пильним оком художника і виставлено на огляд, у якому, як у дзеркалі, людство може виявити відбиття божественного.
У зовнішній формі птахів Шрі Чінмоя закодована і давня, і сучасна культура. Так, на одному із панно, на якому аж 96 тисяч птахів, ви можете здійснити подорож у далеке минуле. Тут птахи каліграфічно виписані, ніби давні санскритські літери. До старих писань й досі ставляться святобливо, однак сучасникам вони видаються застиглими. Їхня мудрість дрімає. Водночас інша сучасна манера зображення птахів, що випромінюють радість, спрямована прямо в серце глядача. Вони сповнені вібруючою енергією, стрімким рухом польоту.

Якщо Енді Вархол увічнив звичайну кемпбеллівську консервну банку, заново оформив її і переконав художній світ подивитися на неї по-новому, то Шрі Чінмой перетворив у носіїв свого мистецтва звичайні господарські серветки, ложки, підставки, іграшкові поїзди і ляльки. Вийшов своєрідний поп-арт: він щедро заселив предмети побуту всюдисущими птахами.
Його птахи миру — червоні, блакитні, жовті, рожеві — виставляються в різних музеях, галереях у багатьох країнах, зокрема - в залах будівлі ЮНЕСКО в Парижі, Галереї Мелл у Лондоні, залі Миру в Осаці, аеропорту Кеннеді в Нью-Йорку. Так, виставка, що проходила у вересні 1996 року в одній із галерей Нью-Йорка, представляла З млн. малюнків і займала чотири поверхи.

Художник продовжував створювати нові й нові аркуші, заповнені тисячами крихітних фігурок птахів, що прагнуть у небеса. Для одних ці картини нагадують вигляд землі з висоти, для інших — сторінки давніх книг, вкриті каліграфічними візерунками літер.
Протягом свого життя художник створив 17 мільйонів птахів-душ.
Нашу розповідь ми закінчимо словами самого художника:
“Коли я малюю птахів, думаю про душу — нове створіння, нову надію, нову обіцянку, новий спокій, нове блаженство І нову досконалість на землі... Всі ми належимо до однієї сім'ї і набуваємо великої радості, коли ділимося любов'ю і захопленням свого серця з іншими членами родини. Саме це я і прагну досягти своїми малюнками”.
Виставка в Херсоні відкриється у виставковій залі НСХУ 15 травня.

“Херсонський вісник”.- №19 (1133).- 10.05.2012.- стр.9

Напишіть свій коментар

Введіть число, яке Ви бачите праворуч
Якщо Ви не бачите зображення з числом - змініть настроювання браузера так, щоб відображались картинки та перезагрузіть сторінку.