on-line с 20.02.06

Арт-блог

06.09.2018, 13:50

Вересень-2018

Знову Вересень приїхав На вечірньому коні І поставив зорі-віхи У небесній вишині. Іскор висипав немало На курний Чумацький шлях, Щоб до ранку не блукала Осінь в зоряних полях. Р.Росіцький

Випадкове фото

Голосування

Що для вас є основним джерелом інформації з історії?

Система Orphus

Start visitors - 21.03.2009
free counters



Календар подій

    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Новини регіону

22.03.2024, 13:15

Книга історій "Плач Херсонщини". Художниця створила ілюстрації використовуючи старослов'янські символи

  Художниця з Херсона Валерія Гуран працювала в Естонії та ...
20.03.2024, 23:16

Сквер на проспекті Незалежності в Херсоні назвали на честь Джона Говарда

  У Херсоні завершилось громадське голосування щодо перейменування ...
20.03.2024, 22:51

Присвятила 50 років свого життя театру. Історія Заслуженої артистки України з Херсона Олександри Тарновської

Заслужена артистка України Олександра Тарновська присвятила 50 років ...

 

Шедевр повернули до Херсона

Після року «мандрів» до художнього музею Херсона повернувся шедевр живопису. Послідовник Архипа Куїнджі, грузинський художник Геворк Башинджагян, написав картину «Вид нічного Тифліса» ще 1891 року, на замовлення тамтешніх купців, котрі торгували тютюном. А до фондів вона потрапила у складі колекції Марії Корніловської, з якої музей, власне, і починався. Пейзаж із невеликими перервами перебував в експозиції і мав навіть своїх шанувальників із числа любителів мистецтва. Однак вік брав своє, і твір Башинджагяна довелося відправити «на лікування» до Національного науково-дослідного реставраційного центру України - у Київ, ще й почекати у черзі.

Головний хранитель музею Марина Жиліна говорить, що зміцнення грунту й шару фарб, усунення сторонньої плями (це бездоганно виконала реставратор Вероніка Грабовець) оплатили коштами державного бюджету, згідно з планом. Але картину розміром майже в два метри, та ще й таку старовинну, у поїзді чи автобусі під пахвою пасажира не доправиш - наймали спеціальний транспорт в обидва боки. А це гроші, і немалі. До того ж, проблема не в окремо взятій картині - вона значно глобальніша.

- Реставрації потребує десь 60% - тисячі експонатів - з фонду нашого музею. Та насправді вдається реставрувати від двох до десяти робіт на рік. Було б простіше, якби у нас працював власний атестований художник-реставратор - у штаті згадана посада є, проте наразі вона вакантна. До того ж, універсальних реставраторів не буває. Це вузькі спеціалісти: хтось працює з картинами, а хтось зі скульптурами чи тканинами, - пояснює Марина Жиліна. - От і доводиться доправляти експонати в Київ чи Одесу, записуючисьу чергу до таких фахівців, Їх мало, а роботи в них багато, бо всі музеї України в такому ж становищі. Відтак, чекаємо коли рік, а коли й два.

Сергій Яновський
«Новий день».- №45 (5402).- 06.11.2019.- стр.24

Напишіть свій коментар

Введіть число, яке Ви бачите праворуч
Якщо Ви не бачите зображення з числом - змініть настроювання браузера так, щоб відображались картинки та перезагрузіть сторінку.