on-line с 20.02.06

Арт-блог

06.09.2018, 13:50

Вересень-2018

Знову Вересень приїхав На вечірньому коні І поставив зорі-віхи У небесній вишині. Іскор висипав немало На курний Чумацький шлях, Щоб до ранку не блукала Осінь в зоряних полях. Р.Росіцький

Випадкове фото

Голосування

Що для вас є основним джерелом інформації з історії?

Система Orphus

Start visitors - 21.03.2009
free counters



Календар подій

1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Новини регіону

19.04.2024, 15:15

Проєкт «Вишивана Херсонщина»

До Дня Вишиванки започаткований проєкт «Вишивана Херсонщина». Для ...
19.04.2024, 11:56

На Херсонщині понад 10 000 пам'яток історії та культури. У якому стані більшість з них зараз — невідомо — ОВА

  У якому стані наразі перебувають більшість пам'яток історії ...
19.04.2024, 11:45

"Не занурити в глибину навколишнього жаху, а подарувати посмішку", - херсонська художниця Яна Голуб'ятникова

  Наразі в роботах херсонської художниці Яни Голуб'ятникової не ...

У плавні хочуть пустити поїзди

Наприкінці минулого року ЗМІ повідомили про наміри Херсонського морського торгового порту (далі ХМТП) до 2015 року спорудити на лівому березі Дніпра термінали для зберігання та відвантаження лісу, обробки сипучих вантажів та контейнерів, а також для накопичення, зберігання і відвантаження біоетанолу потужністю 110 тис. тонн на рік.
І для обробки цього вантажопотоку планується будівництво дороги із залізничною колією через плавні довжиною 12,5 км та реконструкція вантажної залізничної станції Цюрупинськ.

Презентуючи цей проект, представники порту, Міністерства транспорту України, окремі народні депутати всіляко підкреслювали, що ХМТП повністю використав свій потенціал, переробляючи 4 млн. тонн вантажів на рік, і єдиний шлях подальшої розбудови потужностей – це, по суті, будівництво нового порту на лівому березі.
Зацікавлена сторона всіляко підкреслювала: така схема розвитку порту дасть можливість значно покращити екологічне становище у Херсоні. І – ні пари з вуст, наскільки погіршиться екологія в Цюрупинську, яку шкоду завдасть це будівництво реліктовим плавням лівобережжя, їх тваринному світу.

На жаль, відповідей на це питання від державного управління екології громадськість не почула ні під час презентації, ні під час обговорення цієї проблеми у ЗМІ. Політику невтручання обрали і Цюрупинська райдержадміністрація, і Цюрупинська міська рада. В усякому разі, публічної оцінки намірів ХМТП з боку цих інституцій не чути. Хоча саме органи районної виконавчої влади та місцевого самоврядування є суб’єктами екологічної експертизи, а згідно зі ст. 23 Закону України “Про екологічну експертизу”, саме вони координують діяльність усіх суб’єктів екологічної експертизи та інформують населення про цю роботу.

Можливо, ХМТП дійсно потребує розвитку, але як бути з вимогами Рамсарської Конвенції, ратифікованої Україною? Адже цей документ забороняє будь-яке втручання людини у водно-болотні угіддя. А як заплановане будівництво співвідноситься зі створенням Нижньодніпровського національного природного парку? І що буде з населенням Цюрупинська, який збираються перетворити на перевалочний пункт далеко не корисних для людини речовин?
Давайте на мить уявимо майже тринадцятикілометровий насип дорожнього полотна, який через плавні (!!!) має з’єднати станцію Цюрупинськ із затонами порту на лівому березі – скільки проток, рукавів, річечок, озер і озерець буде знищено? І як це позначиться на екології всього пониззя Дніпра? А ми ж уже бачили, скільки річок та проток були згублені після будівництва мостового переходу. Саме тому “зелені” – категорично проти чергового знищення особливо цінних природних територій.

Оскільки місцева влада мовчить, звертаюся до всіх, кому болить подальша доля нашого краю: висловіть свою думку з цього приводу. Хай цюрупинська районна газета “Вісник Олешшя” та газета “Вгору” стануть дискусійними майданчиками для обговорення всіх точок зору стосовно планів будівництва порту на лівому березі. Хай це буде початок дії, яка в законодавстві держави зветься “громадська експертиза”.
Небайдужі земляки! Ваша аргументована точка зору дуже важлива для вироблення позиції громади в цьому питанні.

Довідка:
Порт пропонує 12 інвестиційних проектів вартістю від $40 тис. до $112 млн. Крім того, планується залучити $9,2 млн. для будівництва комплексу з переробки біоетанолу. Будівництво залізниці від ст. Цюрупинськ до затонів порту на лівому березі коштуватиме 841 млн. гривень. Планується, що фінансування будівництва дороги буде комбінованим: половина – за рахунок держбюджету, інша – за рахунок інвесторів. Проведені переговори з представниками французьких та швейцарських фірм. Зацікавленість у проекті висловив посол Франції в Україні п. Жан-Поль Верзиана.


Володимир Шелудько,
Вгору.-12.03.2009

Напишіть свій коментар

Введіть число, яке Ви бачите праворуч
Якщо Ви не бачите зображення з числом - змініть настроювання браузера так, щоб відображались картинки та перезагрузіть сторінку.