on-line с 20.02.06

Арт-блог

05.04.2019, 09:39

Апрель-2019

Апрельская прогулка (Ю. Визбор) Есть тайная печаль в весне первоначальной, Когда последний снег мне несказанно жаль, Когда в пустых лесах негромко и случайно Из дальнего окна доносится рояль. И ветер там вершит кружение занавески Там от движенья нот чуть звякает хрусталь Там девочка моя, еще ничья невеста, И грает, чтоб весну сопровождал рояль. Ребята, нам пора, пока мы не сменили Веселую печаль на черную печаль. Пока своим богам ни в чем не изменили, В программах наших душ передают рояль. И будет счастье нам, пока легко и смело Т а девочка творит над миром пастораль, Пока по всей земле, во все ее пределы Из дальнего окна доносится рояль.

Случайное фото

Голосование

Что для вас служит основным источником информации по истории?

Система Orphus

Locations of visitors to this page

Start visitors - 21.03.2009
free counters



Календарь событий

1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Новости региона

10.04.2019, 15:08

Епоха Вацлава Мошинського. Пам'яті Майстра

21.03.2019, 10:20

У Херсоні безкоштовно покажуть сучасне українське кіно

18.03.2019, 10:08

V Міжнародний конкурс малюнку «Ілюстрація до народної казки»

> Новости региона > «Вулкан» вразив режисерів, кінокритиків і представників американської премії «Золотий глобус»

«Вулкан» вразив режисерів, кінокритиків і представників американської премії «Золотий глобус»


Фото взято зі сторінки Volcano / Вулкан у Facebook.
На фото зліва направо: Алла Тютюнник, Сергій Степанський, Дар’я Аверченко, Роман Бондарчук и Олена Єршова

У липні на фестивалі в Карлових Варах у Чехії відбулася світова  прем’єра фільму «Вулкан». Режисер фільму Роман Бондарчук, сценарій написали  Алла Тютюнник, Роман Бондарчук і Дар’я Аверченко – усі троє родом із Херсона, а зйомки самої стрічки відбувалися в Бериславському районі Херсонської області.

У Карлових Варах, а пізніше і на Мюнхенському Міжнародному кінофестивалі усі квитки на “Вулкан” глядачі розкупили за кілька днів до показу й жодного вільного місця  в залах не було. «Вулкан» вразив багатьох світових режисерів, відомих кінокритиків та навіть представників американської премії «Золотий глобус».

Також фільм як визначне явище відзначив відомий російський кінознавець Андрій Плахов:

«Фільм Романа Бондарчука «Вулкан» з його потужною образотворчої фактурою і талановитої символікою несподіваним чином відроджує традиції поетичного кіно України. Воно, виявляється, не померло і не опошлилося. Це також свідчення появи зрілого кінематографа – одночасно патріотичного і критичного. Проте, фільм Бондарчука не схожий ні на гротеск, ні на чорнуху. Його суть висловлює мати дядька Вови, стара, яка прожила все життя на одному місці і не дала втекти звідси синові. Вона каже Лукасу: «Це у вас там в Києві є президент, депутати, міліція, а у нас немає нічого, є тільки земля, яка тримає нас і дає нам силу».

У журналі Screen Daily, що є міжнародним виданням про кіно, вийшла рецензія на українсько-німецький фільм «Вулкан», повідомляє ДержКіно України.

«У середині фільму місцевий пірнальник і шукач металу, житель українського степу Вова, вказуючи рукою у напрямку Києва, говорить новоприбульцю: «Майдан був там, війна – там, а тут – дике поле». Ця приголомшлива фраза втілює в собі суть першої ігрової картини Романа Бондарчука, яка спирається на його документальний досвід (зокрема, на «Українських шерифів» 2015-го року), щоб зобразити спільноту, яка мала би бути вигаданою, але виглядає аж занадто реальною.
«Безвихідна» комедія про перекладача місії ОБСЄ, якого організація загубила і вважала мертвим, та який застрягає у «підводному місті», де не діють закони і з якого він ніяк не може вибратися – з екзистенційних та практичних міркувань.
Усі заворушення, притаманні регіону, проходять на задньому плані. При цьому сам фільм поперемінно комічний, дикий, романтичний та сюрреалістичний, з моментами винятково артистичними – захопливий набір якостей, які мають забезпечити успішну фестивальну долю та участь фільму у спеціальних програмах. Це – значний крок у перспективній кар’єрі режисера.

Лукасу (Сергій Степанський) трохи за тридцять. Він – перекладач міжнародного агентства з безпеки, що керує автомобілем з командою експертів. Вони їдуть оглянути прикордонні пункти пропуску до окупованого РФ Криму. Посеред степу машина ламається, і Лукас іде по допомогу; коли він повертається (з ключами в кишені), виявляє, що автомобіль зник.

Стоїчний Лукас дістається міста, де його прибирає до рук Вова (Віктор Жданов), який живе в незграбному будинку-брИлі на краю водойми разом із його строгою матір'ю та дружелюбною дочкою Марушкою (Христина Дейлик). Вова є компанійським невдахою, велика мрія якого – розкопати кістки німецьких солдатів Другої Світової Війни і продати їх родичам у Німеччині. Їхня зустріч виявляється чимось більшим, ніж могло здатися спершу: Вова стане для Лукаса захисником, провідником у новий для нього світ.

На перший погляд, містечко, в якому опинився Лукас, – жахливе. Бандити розгулюють із штурмовими гвинтівками, багато місцевих живуть без документів і практично ніхто не має нормальної роботи. Початкові спроби Лукаса повернутись до цивілізації стримуються низкою невдач: його речі, включаючи паспорт, викрадають на вечірці в гуртожитку, коли він повідомляє про крадіжку, поліція садить його до в'язниці; після того, як його рятує Вова, він одразу потрапляє у нову халепу: побитий охоронцями, опиняється в ямі посеред поля, приречений на смерть.

Дія «Українських шерифів» відбувалася також на півдні України, поруч з окупованим Кримом. Дія «Вулкану» відбувається на території між Сходом та Півднем. «Що він меле?», – питає Вова у своєї мами, яка дивиться промову Путіна по телебаченню, називаючи російського президента «невігласом».

Але сенс полягає в тому, що це місце було забуте давним-давно. Вова розповідає про рибколгосп, яким він керував і який уряд наказав поділити між усіма – рибалки його рознесли по цеглинах. Від сіл, затоплених водосховищем, лишився тільки хор, який з’являється у степах міражем. 

Такі відлуння минулого роблять цей край і місцевих більш привабливими, хоча й ексцентричними. Разом з Марушкою, усе це спокушає новоприбульця.

Режисер Роман Бондарчук та оператор Вадим Ільков створюють оповідь вражаючу візуально, але основне повідомлення таким прекрасним не є: кадр іржавої червоної баржі, що заходить у шлюз та химерний спів, обертається голосами мертвого хору, який нині під водою. Потенційну ранню могилу Лукаса виривають у залитому сонцем полі соняшників.

Зйомки в містечку Берислав не схожі на беззмістовне «сінема веріте» – правильна інтонація створюється використанням великої кількості непрофесійних акторів. Мудрим рішенням було запросити на головну роль дебютанта Степанського, досвідченого звукорежисера, чиї мінімалістичні реакції залишають глядачам можливість сформувати власне ставлення до середовища, у якому опинився герой. Можливо, вони теж відчують цю слабку ноту оптимізму від хаосу, яку відчув Лукас.»

Переклад рецензії надано командою фільму. Автор статті в Screen Daily: Деметріос Матео.

Зараз фільм бере участь у єреванському фестивалі «Золотий абрикос». Українська прем’єра картини відбудеться у рамках Odesa International Film Festival. У вересні “Вулкан” відкриватиме Португальський Міжнародний кінофестиваль.

Ілона Полєсова
Джерело інформації: Газета "Вгору" 
 

Напишите свой комментарий

Введите число, которое Вы видите справа
Если Вам не видно изображения с числом - измените настройки браузера так, чтобы отображались картинки и перезагрузите страницу.