on-line с 20.02.06

Арт-блог

06.09.2018, 13:50

Вересень-2018

Знову Вересень приїхав На вечірньому коні І поставив зорі-віхи У небесній вишині. Іскор висипав немало На курний Чумацький шлях, Щоб до ранку не блукала Осінь в зоряних полях. Р.Росіцький

Випадкове фото

Голосування

Що для вас є основним джерелом інформації з історії?

Система Orphus

Start visitors - 21.03.2009
free counters



Календар подій

    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Новини регіону

14.03.2024, 23:17

Кількість ідентифікованих картин, які викрали військові РФ під час втечі з Херсона, зросла до 94 робіт

  Робота художника Михайла Шапошникова "Півонії", ...
14.03.2024, 23:13

"Кава з ароматом перемоги": херсонський театр презентував концертну програму

  Херсонський обласний музично-драматичний театр ім. М. Куліша презентував ...
14.03.2024, 23:06

У Херсоні відбувся концерт для місцевих жителів, військових та волонтерів

  9 березня 2024 року у Херсоні відбувся концерт для місцевих ...

 

Земля на ймення Марія

Без галасливих реклам і зазивань проходила художня виставка робіт відомої херсонської малярки, а найперше — знаного майстра гобелена, заслуженої художниці України Марії Шнайдер-Сенюк.
Кілька десятків робіт об'єднані під однією назвою-символом: «Образ рідної землі». Із одного синонімічного ряду ще: образ-ікона. І великий гріх у тому, що забуваємо перед іконою хоч би іноді молитися...

Десь на початку тисячоліття один із критиків зауважив: «Моральна тема все чіткіше розвивається в її роботах, овіяних чеканням змін, радістю буття і материнства...». Через роки моральна заглибленість стала планетарною: земля, її води і дерева, птиці і трави її — на краю безвісти. Навіть загибель маленької травинки, здається, може розрівноважити буття. Говоримо про природу землі і природу малярства.

— Суть малярства найкраще висловлена в українському епітеті — «образотворче», — говорить Марія Несторівна.—Образність досягається насамперед кольоровими і тональними співвідношеннями. Ніжність, наприклад, передається зближеними плямами. А стиль у мене, це правда, більше декоративний, починаючи з кольорових плям. Живопис декоративними плямами — моя творча манера.

— Мені здається, що ви художник більше тиші, спокою, умиротворення... Тут не побачиш ні міського гамору, ні безтурботного велелюддя...
— Не знаю, — робить паузу художниця. — Я дуже люблю горизонт. Коли його не видно, то я відчуваю дискомфорт. А ще мені здається, що все залежить від сприйняття моїх полотен тією чи іншою людиною. І її думка не завжди збігається з моєю.
Порівнюючи більш ранні роботи Марії Шнайдер-Сенюк, помічаю (чи так здається), що художниця рідше застосовує яскраві кольори (згадати тут хоча б гобелен «Крізь тисячоліття», 1998).У нинішніх барвах, лініях, сюжетах більше зовнішнього спокою і внутрішнього напруження. Рефрен: земля — у небезпеці!

Кажу вголос:
— Дивлячись на цю картину, я чую дзижчання бджоли, але не уявляю, що цю природу переймає колись звук грому...
У відповідь:
— Можливо... На цій картині зображена весна на Одещині, а поруч — літо на Волині, де ці літа більш грозові.
— А де вам натхненніше пишеться, — запитую тому, що на полотнах—різні куточки України: Карпати, Дніпро, Волинь...
— Скрізь! Земля повсюди прекрасна. Тому і виставку я назвала просто: «Образ рідної землі». Тут за багато років роботи зібрані, в основному, пейзажі і натюрморти з квітами. І мені захотілося в такий час, коли люди іноді по-варварськи ставляться до природи, не бережуть її, подати на суд глядачів своєрідний мистецький проект. Суть його зводиться до одного: от вам наша квітуча земля, треба її берегти, любити! Це середовище, в якому ми живемо. Знівечимо його, тоді ніякі гроші, ніяка цивілізація нам щастя не принесуть.
Відома істина. І невідхильна. З кожним її наближенням стає дедалі тривожніше на душі. Зрозумійте ту тривогу, осягніть...

Василь ПІДДУБНЯК.
Новий день.-01.01.2009

Напишіть свій коментар

Введіть число, яке Ви бачите праворуч
Якщо Ви не бачите зображення з числом - змініть настроювання браузера так, щоб відображались картинки та перезагрузіть сторінку.