on-line с 20.02.06

Арт-блог

06.09.2018, 13:50

Вересень-2018

Знову Вересень приїхав На вечірньому коні І поставив зорі-віхи У небесній вишині. Іскор висипав немало На курний Чумацький шлях, Щоб до ранку не блукала Осінь в зоряних полях. Р.Росіцький

Випадкове фото

Голосування

Що для вас є основним джерелом інформації з історії?

Система Orphus

Start visitors - 21.03.2009
free counters



Календар подій

     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

Новини регіону

13.02.2025, 17:56

Вчителька з Херсонщини пише картини та передає їх на благодійні аукціони

  Вчителька фізики з Херсонщини Галина Загідулліна майже три роки ...
12.02.2025, 21:49

Виставка про «Хартію» - частина туру гурту «Жадан і Собаки»

  У рамках туру гурту «Жадан і Собаки» відбудеться ...
08.02.2025, 23:47

Херсонський художній музей отримав у дар від колекціонера картину Шовкуненка

  Колекціонер Тарас Лагойда подарував Херсонському художньому музею ...
> Персоналії > Візуальне мистецтво > Ботько Іван Іванович

 

Ботько Іван Іванович

Народився 5 грудня 1914 року  в Нью-Йорку.
1921 - закінчив Одеське художнє училище ім. М.Б. Грекова. Педагоги: Зайцев М., Поплавський М.
1949 - член Спілки художників України. Помер в Херсоні 3 квітня 1990 р.

Спадщину великого духовного змісту залишив херсонський художник Іван Ботько. В роки Великої Вітчизняної війни, йдучи фронтовими дорогами в складі 28-ї Армії Першого Білоруського фронту, він робив натурні замальовки, портрети воїнів-однополчан. Художник зобразив своїх товаришів, своє покоління в момент, коли вони ризикували життям, і в момент короткого перепочинку. Безпосередність першого враження, достовірність зробили ці малюнки справжніми документами. Талановитий малювальник, навідник мінометної обслуги дійшов до Берліна і зробив у своєму альбомі малюнки тих переможних днів — вони як художній репортаж — «В Берліні, 29 квітня 1945», «На вулицях Берліна 2 травня 1945», «Зустріч 28-ї армії в місті Гайда (Чехословаччина)»... Воєнний малюнок «Розбите гніздо» в подальшому ляже в основу зворушливої і проникливої картини з однойменною назвою.

В наступні роки, продовжуючи працювати у малюнку, в формі художнього репортажу відображає будівництво Каховської ГЕС і представляє серію графічних аркушів на персональній виставці в Києві. Він пише станкові картини «Штурм фортеці Кизи-Кермен» (1954), «Ярмарок в Каховці» (1954), «Херсон. Інтервенція в 1919 році», «Розбите гніздо» (1944-73). З властивою йому поетичною окриленістю створює серію станкових графічних робіт про судноремонтний завод ім. Куйбишева, про Херсон.

Зовсім новими ліричними гранями відкрилась творчість художника, коли почав працювати в техніці пастелі. Спілкуючись з природою, він ніби вбирав усі її кольори, накопичував враження, а потім виливав їх на полотна, неповторно гарні в своїй урочистості та індивідуальності. Кожна з його робіт: «Троянди», «Квіти та груші», «Іриси» (1969), «Маки з соняшниками» (1966), «Дніпро ввечері», «Метелики» (1967) — невеличке відкриття світу. Вони вводять нас у світ досконалих природних форм і кольорових нюансів. Натюрморти художника наповнені дарами природи: квітами, рибою, хлібом, калиною, маківками, вишиваними рушниками, глиняним посудом - усім тим, що вийшло з-під рук людини і береже їх тепло і турботу. Майстер не лише знаходить мотив, він своїм талантом опоетизовує, наповнює великим змістом і ніжною красою кожну роботу.
 

Джерело: Художники Херсонщини.- Херсон: Надднiпряночка, 2002. - 166 c

Галереї


Живопис

Напишіть свій коментар

Введіть число, яке Ви бачите праворуч
Якщо Ви не бачите зображення з числом - змініть настроювання браузера так, щоб відображались картинки та перезагрузіть сторінку.