on-line с 20.02.06

Арт-блог

13.05.2015, 09:45

May

Random photo

Voting

???

Система Orphus

Start visitors - 21.03.2009
free counters



Calendar

    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

News

01.08.2015, 13:17

Crazzzy Days

13.05.2015, 09:52

den-evropyi-v-hersone---2015

> Topics > CULTURE > Ecological culture > Environmental challenges and solutions environment Tavria (Kherson) > On Kherson there are over 100 places, infected pesticides

У Херсонщині понад 100 місць, заражених пестицидами

Вже кілька номерів ми піднімаємо тему нинішнього екологічного стану Херсонщини. Та чи відбудуться зміни на краще найближчим часом? На наші питання відповідає еколог, голова Екологічної громадської ради Григорій Романенко.
Початок у №50 та №51, Продовження

- Григорію Михайловичу, зрозуміло, що в природі все досить міцно пов'язано, і будь-які негативи і помножуються, і додаються один до одного, що відображається на довкілля. Саме ця теза є основною у рішеннях Комітету відносно проблеми непридатних та заборонених до використання пестицидів, що в багатьох місцях знаходяться в нашій області. Яким чином має бути вирішена ця проблема, адже вона відображена у Стратеги розвитку?
- Перш за все треба відзначити, що в прийнятій Стратегії розвитку області ця проблема реально взагалі не розглядається. Причин тому багато - і небажання виконавчої влади працювати, і некомпетентність представників, відповідальних за відпрацювання належних механізмів правового, організаційного та фінансового вирішення питань ліквідації місць колишнього «несанкціонованого накопичення», і прояви «корпоративно-фінансових інтересів» при реалізації проектів за державні кошти під прикриттям високих посадових осіб. Про все це треба говорити окремо, оскільки пестицидна проблема на Херсонщині вже має досить довгу історію, і її результатами є відкриття кримінальних справ та безвідповідальна бездіяльність місцевої влади.

У рішеннях Комітету цій проблемі приділено велику увагу, і насамперед перед органами виконавчої влади ставиться завдання виконати вимоги чинного законодавства у цій сфері (поз. 12-15 розділу ІІ-7 Рішення):
- протягом І кварталу 2009 року визначити відповідальних власників безхазяйних заборонених до використання ХЗЗР, власників майданчиків, на яких вони зберігаються, та врегулювати питання щодо офіційної передачі ХЗЗР на баланс відповідальним власникам майданчиків для їх безпечного зберігання та охорони;
- привести у належний екологічний стан території та об'єкти, що знаходяться у санітарно-захисних зонах місць зберігання ХЗЗР;
- забезпечити проведення гідрологічного моніторингу територій санітарно-захисних зон об'єктів зберігання ХЗЗР;
- підготувати відповідні фінансово-економічні розрахунки щодо вирішення питання фінансового забезпечення робіт з безпечного зберігання та утилізації ХЗЗР за рахунок Державного, обласного та місцевих бюджетів.

В той же час на рівні Кабміну, Мінприроди, Мінпромполітики, Мінагрополітики України та ряду інших державних установ зараз опрацьовуються засади державної політики у цій сфері та формуються стратегія і конкретні завдання нового проекту Закону України «Про Загальнодержавну програму поводження з небезпечними відходами». Ця програма вже навесні наступного року має бути прийнята, і питання ліквідації непридатних та заборонених до використання пестицидів, що накопичились в нашій області, будуть у цій програмі першочерговими. На сьогодні фахівці області при взаємодії з провідними установами наукової та виробничої діяльності у цій сфері відпрацьовують та конкретизують відповідні складові завдань, що мають увійти до Загальнодержавної програми. Будемо сподіватись, що протягом 2 - 3-х років область вирішить проблему непридатних та заборонених до використання пестицидів, але для цього перш за все потрібна політична воля та відповідальність нашої місцевої влади.

- Яким ви бачите конкретний шлях вирішення проблеми непридатних та заборонених до використання пестицидів для нашої області? І наскільки він реальний?
- Перш за все, на рівні облдержадміністрації та обласної ради мають бути прийняті рішення, що обумовлюють всі подальші наші дії у чіткому правовому полі. Безумовно, такі рішення визначать конкретних виконавців тих чи інших дій та робіт, визначать персонально відповідальних за невиконання таких дій - але це єдиний правовий і реальний шлях.
По-друге, з огляду на раніше прийняті документи, зокрема цілу низку розпоряджень Кабміну та Херсонської облдержадміністрації, виданих до лютого 2005 року, а також певні кроки, зроблені вже в 2006 - 2007 роках, в області вже давно мала б бути створена та функціонувати науково-виробнича (промислова) інфраструктура для вирішення всіх питань поводження з токсичними та небезпечними відходами - і саме створенням такої установи зараз опікуються екологи, маючи певну підтримку ряду депутатів обласної ради, а також і Комітету Верховної Ради.

На жаль, багато що упирається в некомпетентність та небажання конструктивно вирішувати це питання, як вже зазначалось, на рівні наших владних установ. Але час диктує свої умови, і я певен, що вже у найближчий термін відповідні рішення, підкріплені організаційною, матеріальною та фінансовою допомогою, дадуть змогу створити «промислову» установу та забезпечити її функціонування.

- Проблемою відходів, як зазначають перші посадові особи обласної державної адміністрації, мають займатись фахівці Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Херсонській області. Чи вирішується це питання на рівні Мінприроди України після зміни його керівництва?
- На сьогодні є лише певне, але досить слабке, розуміння як глибини всієї проблеми для області, так і конкретних шляхів її подолання. В Держуправлінні на сьогодні немає жодного фахівця, який би розумівся на технологічних аспектах всього комплексу робіт, що мають виконуватись на кожному об'єкті де знаходяться непридатні до використання пестициди. Попри всі складнощі минулих часів, але за підтримки керівництва області, у листопаді 2003 року для фахівців районних сільгоспуправлінь та відповідальних осіб райдержадміністрацій був проведений навчальний семінар, який дав змогу провести максимально комплексно і всебічно інвентаризацію всіх місць колишнього «несанкціонованого накопичення» непридатних та заборонених до використання пестицидів — їх в області було обраховано 120.

А виконані вже у 2006 році та цього року інвентаризаційні заходи дали лише 87 та 77 об'єктів відповідно! Але ж жодне з місць колишнього «несанкціонованого накопичення» пестицидів не було належним чином знезаражене, рекультивоване, передане власникам або місцевій владі з відповідним Актом! Куди зникли об'єкти підвищеної екологічної небезпеки? Чи перестали вони бути носіями «пестицидних» негараздів? Офіційних відповідей немає!
Тож проблема «професіоналів» в керівних установах, є надзвичайно гострою, і її також треба вирішувати...
(Продовження теми у наступному номері газети).

Таврийский край.-25.12.2008

 

Leave a reply

Enter the number you see to the right.
If you don't see the image with the number, change the browser settings and reload the page