on-line с 20.02.06

Арт-блог

13.05.2015, 09:45

May

Random photo

Voting

???

Система Orphus

Start visitors - 21.03.2009
free counters



Calendar

    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

News

01.08.2015, 13:17

Crazzzy Days

13.05.2015, 09:52

den-evropyi-v-hersone---2015

> Organizations > Visual art > Kherson regional museum of art by A. Shovkunenko > Офорти Шишкіна - окраса експозиції

Офорти Шишкіна - окраса експозиції

02.03.2007

В цьому році минає 175 років від дня народження одного з засновників російського реалістичного пейзажу, «богатиря російського лісу», як його називали сучасники - Івана Івановича Шишкіна. Його твори, правдиві й виразні, пройняті непідробним почуттям природи, увійшли у золотий фонд світового мистецтва.
Завершивши тривалий і складний шлях утвердження реалістичної школи національного пейзажу, Шишкін підняв пейзажний живопис на незнану до цього часу висоту. Реалізм, народність та національна самобутність стали основними принципами його творчості, їх він з честю проніс через усе своє життя.Пошуки Шишкіна шляхів до створення епічного образу природи привели його до зображення російського лісу. І в межах цієї теми художник зумів послідовно висловити естетичні принципи свого мистецтва,
Спадщина, яку залишив художник, включає твори живопису і графіки.
Завжди захоплений виявленням форми предметів рослинного світу, Шишкін полюбив саму природу малюнка з присутнім йому лінійним началом. Досягнення майстра в малюнку були розвинуті у роботі над офортом, який потребує серйозної підготовки і навичок саме у малюванні пером.
Перші спроби художника в мистецтві гравіювання належать ще до початку 50-х років. В період пенсіонерства, в майстерні Коллера, Шишкін поряд з живописом займався й гравюрою. Більш систематичні й поглиблені заняття в цій галузі були пов'язані у майстра з Товариством російських аквафортистів, заснованим у 1871 році за ініціативою А.І. Сомова. Прекрасний знавець гравюри, Сомов склав для членів Товариства керівництво з офорту і заохотив до роботи багатьох художників-пересувників, зацікавивши їх ідеєю популяризації мистецтва через офорт.
Освоюючи специфічну природу офорту і його техніку, Шишкін удосконалював понад усе офорт голкою, як найбільш багатий можливостями різноманітних пошуків. Використовуючи мотиви своїх малюнків, картин і етюдів, художник багато варіював і змінював у процесі травлення дошки і друкування естампу. Багато мотивів його пейзажів виявлялися в офорті висловленими більш глибоко І концентровано, ніж у живописних роботах.

На виставці, влаштованій до 175-річчя 1.1.Шишкіна у Херсонському художньому музеї імені Олексія Шовкуненка, представлено офорти 70-80-х років, часу, коли успіхи художника в галузі живопису супроводжувались успіхами і в галузі графіки. Роботи, що експонуються, прикметні глибокою продуманістю, внутрішньою обґрунтованістю, пластичною виразністю у зображенні предметів. Деяким з них притаманна описовість («Сільський пейзаж». 1873, «Скотний двір». 1873), в інших Шишкін створює картинний і водночас типовий образ рідної природи («Біля вогнища». 1873). Уміле застосування шовку в офорті «Мурашник» (1892 р.) допомогло майстру досягти надзвичайного ефекту, значної глибини тонів.

Відомий російський режисер і драматург В.І. Немирович-Данченко, відзначивши великою статтею випуск на книжковий ринок шишкінських офортів, писав: «...поява їх на світ є не тільки вдалою видавничою справою, але й великою заслугою. Росію можна вивчити в цих нарисах з усім нескінченним розмаїттям її характерних рис, контрастів, які постають опукло і виразно у творчості нашого поета природи».

Наталя КАСЬЯНЕНКО, науковий співробітник музею.
Наддніпрянська правда.-2007.-2 березня

Leave a reply

Enter the number you see to the right.
If you don't see the image with the number, change the browser settings and reload the page