on-line с 20.02.06

Арт-блог

13.05.2015, 09:45

May

Random photo

Voting

???

Система Orphus

Start visitors - 21.03.2009
free counters



Calendar

    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

News

01.08.2015, 13:17

Crazzzy Days

13.05.2015, 09:52

den-evropyi-v-hersone---2015

 

Слово про художника

Георгія Петрова сьогодні можна назвати одним із старійшин Херсонської філії Спілки художників України. Він глибоко мислячий, навчений досвідом, професійний художник, який підпорядкував своїй владній творчій волі акварель та живопис. У той самий час Петров – тонка вразлива натура, жива душа, працьовитий майстер, який присвятив своє творче життя самовдосконаленню.

Георгій Петрович народився Росії, р. Енгельс (Покровськ) Саратовської області. У 1953р. закінчив Саратівське художнє училище. З 1955р. переїхав до Херсона, де живе та працює досі. Головною та найулюбленішою справою Петрова з молодих років стала акварель, техніка, яку обирає далеко не кожен художник. Як висока музика, акварель вимагає від маестро бездоганного володіння інструментом, почуття гармонії та узгодженості тонів. Георгій Петрович зумів досконало оволодіти цим не простим ремеслом. Характер пейзажної творчості майстра найбільш яскраво та послідовно розкривають його твори 70-80-х років. Вони відрізняються ясністю та безпосередністю композиції, правдивістю трактування пейзажного мотиву, вірністю передачі різних станів природи. Особливу увагу привертають міські краєвиди провінційних куточків Херсона, Седнєва Чернігівської області, зображення величних золотих куполів Києво-Печерської Лаври.

Найтонші градації кольору, мінорна тональність його поєднань, вишуканість та різноманітність палітри акварелів Петрова запозичені зі світу туманів та дощів, осінньої вологи та літньої спеки, травневого ранку та липневої ночі. Іноді, повторюючи той самий мотив, майстер створює своєрідний етюди – варіації, у яких змінюються тони і відтінки, але наполегливо звучить головна тема.
Працюючи аквареллю, Петров демонструє знання різноманітних прийомів та засобів виразності. Порив вітру він передає легким дотиком кисті мокрим. Сонячні зайчики в осінньому лісі з'являються у просвітах уривчастих, дрібних мазків.

Ряд пейзажів майстра другої половини 80-90-х років. відрізняються м'якою, бархатистою поверхнею листа. Мазки по ньому лягають різко і виразно, а фарби гаснуть, набуваючи вишуканої стриманості та щільності. Особливість цього художнього прийому полягає у технічній характеристиці паперу як основи для акварелі. До її складу поряд із натуральними матеріалами входять гігроскопічні синтетичні волокна, які вбирають колір фарби. Завдяки численним експериментам Петров опанував цей малопридатний для акварелі папір і досяг несподіваних художніх ефектів.

На початку 2000-х художник винайшов нові прийоми та засоби художньої виразності, доповнивши свій великий образотворчий арсенал. Його вологі акварельні листи, які свідомо були поміщені в умови сильного морозу, придбали дивовижні барвисті розлучення – візерунки, насичені та свіжі. Акварельним натюрмортам Петрова притаманні ретельність виконання. Художник вміє знаходити справжню красу в буденних, звичних речах, відчуваючи їхню цінність і значущість для людського буття. Польові квіти та бузок, пахучий хліб та риба набувають у його творчості особливого змісту. Так, у триптиху «Пам'ять війни» тему реквієму загиблим розкрито засобами натюрморту, в якому кожен предмет композиції несе своє смислове навантаження.

Живопис для Петрова- це друге, але не менш сильне кохання, де особливе місце також приділено пейзажу. Художник намагається не тільки відобразити сліпучу мить свого спілкування з природою, а й внести до своїх картин відчуття часу, аромат історії, дух вічності. Серед неосяжної широти полів, у коливанні гнучких дерев є стрункі вежі дзвонів, старовинних церков, спрямованих у небо. У своїх мальовничих роботах художник нерідко використовує контрастні поєднання кольорів, широкий вільний мазок.

Твори Петрова вражають точністю художнього сприйняття, високим чином образного ладу, поетичним настроєм. Завдання для кожного свого твору художник вбачає у пошуку гармонії світла та кольору, ліній та плям, форми та змісту. Споглядаючи красу навколишнього світу, він прагне донести її до нас. Своє творче кредо Петров формулює так: «Я хочу передати людям ту красу, яку бачу».


Дяченко Владислава (стаття до альбому художника)
 

Leave a reply

Enter the number you see to the right.
If you don't see the image with the number, change the browser settings and reload the page