on-line с 20.02.06

Арт-блог

13.05.2015, 09:45

May

Random photo

Voting

???

Система Orphus

Start visitors - 21.03.2009
free counters



Calendar

    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

News

01.08.2015, 13:17

Crazzzy Days

13.05.2015, 09:52

den-evropyi-v-hersone---2015

 

Журналістика та гроші

01.01.2005

Події листопаду в Україні незворотньо змінили все суспільство, загостривши інтерес до друкованого слова, до інформації. І з новою силою розгорілися суперечки про замовлені статті, заробляння грошей журналістами. Те, що ми зараз маємо, — це якийсь перехідний період, що неминуче повинний пройти. Сьогодні кожне ЗМІ намагається сидіти на двох стільцях: воно хоче бути й інформаційним, і незалежним, і у той самий час отримувати багато грошей, зароблених рекламою, статтями на замовлення. Новини чи реклама? Висока журналістика чи заробляння грошей? Хочемо ми цього чи ні, перед кожним ЗМІ стоїть це питання. Про це ми й говорили із заступником генерального директора Херсонської обласної державної телерадіокомпанії Сергієм Тарасюком.

- Отже, з чого почнемо?
- Почнемо з того, що в питанні «Масмедіа та комерційна діяльність» Херсонська обласна державна телерадіокомпанія є безперечним фаворитом у регіоні. Я впевнений у цьому. Подивіться самі: своїм клієнтам ми можемо в комплексі надати різноманітні рекламні послуги одночасно на телеканалі «Скіфія», на обласному радіо і радіо «Таврія» (100,6 FМ) та в газеті «Ефір». Так що є можливість організовувати та проводити справжні РR-кампанії.

- Думаєте, у Херсоні доросли до РR-компаній?
- Так. І не до чорних політич­них, а до чисто бізнесових. Ринок розвивається. Йде збільшення малого і середнього бізнесу. Думаю, на часі створення безлічі великих холдингів і так далі. Тоді і знадобляться чисто бізнесові РR-кампанії.

- Ви вважаєте, що журналістика і комерційна діяльність — поняття сумісні?
- Це не я вважаю. Так розпорядилося життя, що сьогодні буквально всі ЗМІ змушені заробляти собі на життя будь-якими способами. У результаті виходить, що програють і рекламодавець, і споживач. Ми перекрутили поняття інформації. Пряма реклама — відверта і необразлива. Наше ж лихо — матеріали на замовлення. Потрібно вміти заробляти гроші на чистій інформації — рекламні видання і канали повинні бути окремо.

- Як на Ваш погляд це повинно виглядати?
- Приблизно, в такий спосіб. Суспільно-політичні видання повинні заробляти собі на життя, у першу чергу, цікавою соціально значимою, точною і своєчасною інформацією, яка потрібна публіці. Це повинно збільшувати кількість читачів, що буде приводити до росту тиражів, а отже, і доходів. Реклама ж повинна бути не вибірково розкидана по різним ЗМІ, від чого дуже програє як споживач, так і рекламодавець, а зосереджена в спеціалізованих високопрофесійних рекламних виданнях, окремих телеканалах.

- І в чому тут виграє споживач?
- Не тільки споживач, але і рекламодавець. Споживачу сьогодні потрібна не вибіркова, випадкова інформація в окремих ЗМІ, що, у кращому випадку, працює на імідж рекламодавця, — а систематизована, професійно виготовлена всеосяжна інформація про ринок товарів і послуг, про цінову політику і так далі. Споживач сьогодні хоче вибирати. А для цього йому потрібна відповідна інформація, що дозволяє не тільки зробити вибір, але і якнайбільше довідатися про товар, що купується, або послугу. Це можливо тільки в окремих рекламних виданнях чи телеканалах.

- І ви думаєте, ці канали будуть дивитися?
- Я впевнений, що будуть. Я знаю рейтинги рекламних телеканалів. Вони користуються популярністю у населення. У великих містах, де вже з'явилися чисто рекламні канали, їх дивляться, і дивляться регулярно. І от чому: уявіть собі, що вам потрібно купити телефон, поличку під телефон, провести шнур від розподільної коробки. І ви починаєте шукати: в одному виданні — недорогий апарат, в іншому — монтера, що недорого візьме за свої послуги, і подібне. Ще хитромудріша ситуація — на телебаченні. Дивлячись якийсь серіал, під час рекламної паузи я бачив, що десь продають недорогі телефонні апарати. Але це було два тижні тому. Зараз не згадати, не знайти. Наскільки зручніше шукати цю інформацію в одному місці. Витративши годину-дві, у крайньому випадку вечір, ви одержите вичерпну інформацію про ринок товарів і послуг у вашому регіоні. На жаль, у Херсоні поки що немає такого спеціалізованого каналу чи видання.

- А як же «Из рук в руки»?
- «Из рук в руки», на мій погляд, тільки перший крок до подібного видання. У цієї газети трохи інша концепція. Так що дарую ідею: даєш у Херсоні рекламну газету! Хоча, наскільки я знаю, це питання повинне незабаром розв'язатися.

- Ну, а яка ж від усього цього користь рекламодавцю?
- Пряма. По-перше, дане видання концентрує цільову аудиторію. Тобто, його читає не випадковий читач, що відмахується від непотрібної йому в цей момент реклами, а непотрібна реклама дратує, — а потенційний споживач, готовий сприймати запропоновану йому інформацію. По-друге, рекламодавець сьогодні розуміє, що просто пропонувати перелік товарів чи послуг невигідно. З тієї причини, що в умовах уже насиченого і перенасиченого ринку рекламувати необхідно конкретні переваги і корисності даного товару чи послуги, підкреслюючи особливу вигідність конкретної пропозиції для споживача. А це вигідно робити тільки на тлі інших пропозицій.

- В чому ж переваги в цьому плані Херсонської облдержтелерадіоком­панії?
- У комплексі. Як ми говорили, вона єдина може надати весь комплекс рекламних послуг. Тобто, ми можемо показати товар обличчям на телебаченні, докладно розповісти про його переваги в газеті, повідомити про акцію, пов'язану з реалізацією цього товару по радіо. Причому, ціни в нас помірні, існує система знижок. Так що, ласкаво просимо. Цим багато хто вже і скористався. Скажу більше, ми не байдужі і до результатів рекламної кампанії. Тому дуже часто разом із замовником під час справи вносимо корективи в хід рекламної кампанії. Крім того, команда професіоналів не тільки виготовить рекламу, але і підкаже найкоротший шлях до серця споживача.

- А буває, що замовник вас засмучує?
- Клієнт не засмучує ніколи. Але часто буває, що від декількох рекламних подач замовник чекає відразу різкого збільшення продажу. І в цьому виявляється низький рівень маркетингової грамотності. Тут треба сказати, що в Херсоні взагалі погано поставлене професійне рекламне навчання. Ну от, наприклад: на кафедрі дизайну й інформаційних технологій Херсонського техуніверситету взяли і виключили з програм таку дисципліну, як «Реклама». І дарма. 90% випускників цієї кафедри так чи інакше матимуть відношення до цієї сфери діяльності. Я особисто брав участь у плануванні організації курсів реклами для маркетингових служб фірм і організацій, однак, потенційні рекламодавці неактивно відгукнулися на цю пропозицію. Чесно кажучи, не розумію, чому. Адже знання реклами як сфери комунікацій сьогодні для багатьох комерційних структур життєво важливе.


- І останнє питання: чи займаєтеся Ви зараз журналістикою?
- Ні. Це в минулому. У свій час, як не дивно, я відмовився від звання «Заслужений журналіст України». Просто знав людей більш цього гідних. Випадок, може бути, трохи дивний. Але це дотепер відношу до числа Вчинків у своєму житті. Тому не шкодую.

Ігор Бойченко
Журнал "Новый фаворит" январь 2005

Leave a reply

Enter the number you see to the right.
If you don't see the image with the number, change the browser settings and reload the page