"Каховка - європейське місто!"
10.04.2008
Уперше за останні 25 років у світ вийшов новий і сучасний путівник по Каховці. А минулого року були надруковані історичний альманах , листівки та інша сувенірна продукція з видами і логотипами краю. Про те, що в сусідніх, колись дуже відомих серед туристів регіонах Херсонщини тільки говорять, у Каховці вже почали втілювати в життя. Чим саме це легендарне місто може зацікавити туристів? На питання нашого кореспондента відповідає заступник міського голови Каховки Олена ВАКУЛИЧ.
— Книга, сувеніри, тепер і путівник. Чи є від цього якась реальна віддача? Каховчани вже відчули, що їх місто здатне приваблювати туристів?
—Міський голова мене пожурив за те, що в путівнику ми написали: «Каховка — європейське місто». За його словами, нам поки далеко до справжніх європейських стандартів. Це дійсно так, але я переконана, що ми повинні позиціонувати себе так вже сьогодні. І робити все можливе, щоб Каховку сприймали саме як європейське місто.
Херсонщина обрала своєю головною родзинкою розвиток екологічно чистого відпочинку. Каховці тут теж є що запропонувати, хоча пріоритетним ми обрали туризм історико-культурний. У нас розроблені цікаві пішохідно-автобусні маршрути містом, по храмах і козацьких місцях краю, включаючи сусідні райони.
З появою сувенірної продукції ми почали більш ефективно брати участь у різноманітних виставках, рекламувати своє місто. Але все це — тільки перші кроки.
— Коли можна буде побачити книги, путівники про Каховку на прилавках магазинів?
— Розробка маршрутів, створення міської турагенції, випуск сувенірної продукції здійснювалися в рамках проекту, розробленого міськвиконкомом. Він переміг у всеукраїнському конкурсі проектів і отримав грант від Кабміну 100 тисяч гривень. Тепер ми пропонуємо підприємцям за власні кошти видавати всю цю продукцію і продавати з комерційною метою. З єдиною умовою — щоб частина коштів поверталася місту для створення нових видань і сувенірів. Такі бажаючі вже є, і думаю, що в травні на «Таврійських Іграх» все це можна буде придбати.
Я переконана, що туризм — це насамперед економічна сфера, якою повинні займатися професіональні економісти, а не гуманітарії. Поєднання управлінь культури і туризму є не зовсім доречним. І в державі це, нарешті, починають розуміти. Наприклад, уже починається розробка стратегії розвитку туризму в Україні. А Каховка такий проект уже має. Ми першими в області прийняли і програму молодіжної політики, якої немає навіть на державному рівні. Ми не чекаємо вказівок згори і йдемо на крок попереду.
— На кого розрахована каховська модель розвитку туризму?
— Результати наших досліджень показали, що ставку треба робити на середнього споживача. Більшість людей сьогодні готові за тижневий тур нашим регіоном сплатити від 1 до 1,5 тис. гривень. Тому, як би не критикували наш готель «Таврія» за його «одну зірку», вважаю, що поряд з приватними, елітними готелями повинні працювати й комунальні.
У Каховці ще, на жаль, слабо розвинена інфраструктура відпочинку: ресторанів і барів дуже мало, розважальних комплексів немає зовсім. Треба думати і про розвиток готельного бізнесу. Всі ці проблеми гальмують і сам розвиток туризму. Отже саме тут своє слово повинні сказати економісти. І держава, надавши підприємцям пільги. Адже місто може лише звільнити від комунального податку, а це копійки.
— Пані Олено, чи було Каховці на кого рівнятися при розробленні проекту?
— Щось цікаве і корисне ми підмічаємо всюди, де б не були. Але для нашої Каховки ми хочемо зробити щось особливе, що б підкреслювало її неповторність і привабливість як для гостей міста, так і для самих каховчан.
Запитував Олег БАТУРІН.
Новий день.-2008.04.10