У музеї - фотографія
У Херсонському художньому музеї ім. О. О. Шовкуненка відкрилася виставка фотохудожників Херсонського обласного фотоклубу. Це перша їхня виставка в залах нашого музею.
Заснований фотоклуб у 1967 році. Зараз він нараховує близько тридцяти членів, 10 з яких входять до Спілки фотохудожників України (СФХУ). На рахунку клубу багато обласних, республіканських та міжнародних виставок, творчих звітів, конкурсів. У 1970 році на міжнародній виставці художньої фотографії у м. Шамон (Франція) від одержав Гран-прі за кращу колекцію робіт. Це лише один з багатьох призів і нагород, яких удостоєний клуб.
Члени цього колективу підтримують зв'язки з багатьма творчими об'єднаннями країни та зарубіжжя. Свідчення тому — нинішня виставка, значний розділ якої складають роботи гостей з Одеси, Львова, Миколаєва.
Виставка відрізняється великим тематичним і жанровим різноманіттям: від психологічного портрету, жанрових, пейзажних та анімалістичних композицій до чисто студійних мізансцен.
Успіх фотохудожника багато в чому залежить від вибору мотиву, який фіксується апаратом, від вміння знайти в різноманітті явищ та моментів дійсності найхарактерніші або навпаки рідкісні, особливі, неординарні. Одні шукають ці мотиви в самій дійсності, вихоплюючи їх з бурхливого потоку життя другі свої сцени спеціально режисують в студії, треті основну роботу виконують у творчих лабораторіях, доводячи вже відзнятий матеріал до заданого образу.
Найхарактерніша для І варіанту робота Д. Майсова «Кінець роду» відзначена бронзовою медаллю на виставці в Чехословаччині в 1967 році. Сюди слід віднести також удостоєні нагородами та відзнаками роботи запрошених Б. Панова («Ярмарок»), В. Шулеки («Спокуса»), О. Катюхи («Фінал»), а також одного з ветеранів херсонського клубу М. Клуєва («Шилоклювка», «Де вона?»), інших херсонських майстрів Е. Безнощенка, В. Худолія, Р. Швеця.
Не втратили життєвої безпосередності студійні композиції О. Андрющенка. Безперечна гострота бачення характеризує роботи львів'нина Р. Барана та В. Гузика. Вміння лаконічного та виразного висловлювання притаманне І. Бойченку, Г. Вєріну. Оригінальністю техніки та експресії привертають увагу твори І. Озерного.
Демонструючи можливості фотографії в художньому відображенні світу, учасники виставки та її організатори надіються на вдячну зацікавленість та чуйність глядачів.
Любов Корсакова
«НД».- 01.01.1994.- стр.4