on-line с 20.02.06

Арт-блог

06.09.2018, 13:50

Вересень-2018

Знову Вересень приїхав На вечірньому коні І поставив зорі-віхи У небесній вишині. Іскор висипав немало На курний Чумацький шлях, Щоб до ранку не блукала Осінь в зоряних полях. Р.Росіцький

Випадкове фото

Голосування

Що для вас є основним джерелом інформації з історії?

Система Orphus

Start visitors - 21.03.2009
free counters



Календар подій

1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Новини регіону

19.04.2024, 15:15

Проєкт «Вишивана Херсонщина»

До Дня Вишиванки започаткований проєкт «Вишивана Херсонщина». Для ...
19.04.2024, 11:56

На Херсонщині понад 10 000 пам'яток історії та культури. У якому стані більшість з них зараз — невідомо — ОВА

  У якому стані наразі перебувають більшість пам'яток історії ...
19.04.2024, 11:45

"Не занурити в глибину навколишнього жаху, а подарувати посмішку", - херсонська художниця Яна Голуб'ятникова

  Наразі в роботах херсонської художниці Яни Голуб'ятникової не ...
> Персоналії > Візуальне мистецтво > Шнайдер-Сенюк Марія Несторівна > Код національної ідентичності. Нотатки з виставки

 

Код національної ідентичності. Нотатки з виставки

У виставковій залі Спілки художників Херсонщини з 23 жовтня по 12 листопада експонувалася персональна виставка заслуженого художника України Марії Несторівни Шнайдер-Сенюк. Вона творчо працює з 1956 року – як майстер гобелену. Проте, як талановитий самобутній художник, небайдужа і до живопису.

Тож на нинішньому вернісажі Марія Несторівна представила свої живописні полотна, більшість із яких ще не виставлялися. Серед них є і “найсвіжіші”, створені художницею цього року. Так, вражає глибоким підтекстом символічна “Обнова”: дівчина у вишиванці приміряє яскравий пишний вінок із квітів, а біля її ніг, щойно знятий, вінець терновий. Фоном є поле пшениці, а неподалік видніється церква і пломеніє кущ калини. Мимохіть виникає аналогія з долею України, якій так важко позбавитися того колючого символу страждань. І тут же – проміниться ціле поле соняшників на полотні “У нашім раї на землі” і дихає свіжістю “Серед степу широкого”. Пронизані світлом і теплом “А вже весна”, “Під яблунею”, “Запах євшан-зілля”, у них – любов і ніжність до рідного, українського, близького і зрозумілого. Здається, так і пашіють розпеченим літнім полуднем “Посеред літа” і “Полудень”. Вражають своєю філософською наповненістю портрети Лесі Українки і Григорія Сковороди — світлі і натхненні обличчя, радість і бажання віддавати себе іншим, яку, на жаль, не часто дано спізнати нам, простим смертним.

Дещо осторонь були розміщені дві картини, які нікого не могли залишити байдужими: “30-ті роки в Україні” і моторошний “Чорнобиль”. На останній — люди безперервним потоком покірно-приречено йдуть до блоку АЕС, який нагадує собою крематорій, і височить над ними оте саме сумно відоме, обпалене радіацією, дерево у формі хреста. І нестимемо той хрест ще немало років...
Ностальгійні роботи Марії Несторівни 80-90-х років: “Вечори над Іквою”, “Косарі”, “Гарний день”, “Рідна хата” – ніби повернення у далеке село дитинства. І практично на усіх її полотнах — люди у вишиванках і просто вишивані сорочки (“Червоними і чорними нитками”.) Це – ніби наш національний код ідентичності, у якому поколіннями закладена духовність українського народу, його історія, сама його невмируща душа. Художниця говорить, що спочатку хотіла назвати виставку дуже просто – “Це ми, Господи!” :”Адже це – наше життя, побут, великі трагедії народу і його маленькі радості, багатство української природи. На попередній виставці я представляла пейзажі, а тут люди у вишиваному одязі, українці. І саме такими я їх уявляю і люблю.”

Тетяна Крючкова
«Вгору».- №46 (529).- 15.11.2012.- стр.4

http://www.vgoru.org/index.php/all-news/culture/item/744-vistav

Напишіть свій коментар

Введіть число, яке Ви бачите праворуч
Якщо Ви не бачите зображення з числом - змініть настроювання браузера так, щоб відображались картинки та перезагрузіть сторінку.