"Південне перехрестя" як етап на шляху до "ЕКСПО-2000"
09.04.1999
"Поле" 9.04.1999
Наскільки ефективною може виявитися участь Херсонщини у Всесвітній виставці, намагалися з'ясувати організатори регіональної спеціалізованої виставки „Херсон. Реклама-99" під багатообіцяючою назвою „Південне перехрестя".
На відкритті виставки київський гість, голова Української спілки рекламістів Валерій Рудаков наголосив, що реклама як така сама потребує реклами. А від імені облдержадміністрації учасників привітав заступник начальника управління економіки Олександр Жаров. Голова ж оргкомітету виставки, директор фірми „Едельвейс" Людмила Несіолковська не приховувала хвилювання – адже подібний захід і з таким розмахом проводився вперше.
– 2000-го року у Ганновері буде проходити Всесвітня виставка „Ек-спо-2000" під девізом „Людина-Природа-Техніка", – наголосила Людмила Феліксівна у розмові з кореспондентом. – Наша Херсонська область вперше за свою історію одержить площу для власної експозиції у розмірі 250 квадратних метрів в рамках павільйону України. Надати допомогу у підготовці до подібного, дуже відповідального випробування, оглянути сьогоднішні здобутки у рекламній галузі – саме задоволенню таких цілей і покликана нинішня виставка.
Відразу слід зазначити, що організаторам, серед яких була й агенція «Гранд Стрім», вдалося потурбуватися про чітку стилістику виставки, забезпечити логіку побудови експозицій і наситити палітру показових стендів різнотипними за змістовим навантаженням та функціональністю експонатами. Найголовніше ж, що з приємністю спостерігали присутні, – на виставці мирно ужилися чотири „кити" рекламного бізнесу Херсона: агентства „Старий Дніпро", «Еней», «Гранд Стрім» та «Едельвейс».
Оглядаючи стенди, доходиш висновку: рекламна індустрія значно змінює навколишню символіку нашого життя. Різноколірні електричні гнучкі рекламні написи, що їх пропонує „Едельвейс", цікаві тематичні розробки „Гранд Стріма", „Моста" тощо.Вирізнялися представництва „Імідж-клубу" з Міжрегіонального інституту бізнесу, бюро дизайну „Нова графіка тощо.
Дуже потужним виявився куток, котрий займала комп'ютерна фірма „Меркурі" – бажаючі, а їх було немало, могли безплатно «увійти» в «Інтернетівські» рекламні сторінки.
На превеликий жаль, надзвичайно убогими виглядали стенди репрезентованих періодичних видань. Подумалося, що така потужна в рекламних реаліях інстанція, як преса, могла б більш вдумливо поставитися до показу власного обличчя.
Екстремальні види реклами пропонували спортсмени не так давно створеного в обласному центрі авіаклубу. Професійні парашутисти, котрих тренують майсти спорту Галина Лебедєва та Ніна Скороженко, пропонували різноманітні рекламні «фокуси».
– Ми назвали виставку «Південним перехрестям» в силу різних причин, – пояснює заступник директора агентства «Едельвейс» Сергій Несіоловський. – Таврійська земля – це край, де перетинаються загальновідомий шлях «з варягів у греки», Чумацький шлях. Існує навіть версія, що нашим краєм проходив навіть один з відтинків не менш знаменитого Великого шовкового шляху.
Учасники виставки, гості, всі бажаючі могли взяти участь у роботі семінару-наради «Реклама на перехресті вимог часу».
Присутні не без інтересу спілкувалися з вже згаданим Валерієм Рудаковим та начальником відділу реклами Державного комітету з питань захисту прав споживачів. Серед інших питань було заторкнуте й таке: чи Україна зможе вийти на світовий рівень, коли на одного громадянина в середньому щорічно на рекламу витрачається 350-400 доларів. Ми ж маємо на сьогодні значно меншу цифру – всього до 5 доларів...
Значний інтерес викликало й оголошення привітання учасникам виставки від Імені Міністра Кабінету Міністрів України Анатолія Толстоухова. У своєму листі державний сановник, зокрема, підкреслив:"Нарада засвідчує, що завдяки зусиллям законодавчої влади та Президента України реклама вже сьогодні є однією із найважливіших ланок інфраструктури ринкових економічних відносин". Що ж, необхідно чесно зізнатися: жодна із колишніх виставок не одержувала схвалення такого високого рівня — заслуга організаторів однозначна.
Відбулася й прес-конференція, від котрої у представників засобів масової інформації залишилося неоднозначне враження, все ж ближче до негативного. Звісно, розмова про рекламну діяльність виявилася гострою й зацікавленою. Так в принципі й повинно було бути. Але ж київські гості так і не задовольнили цікавості журналістів у питанні про добросовісність реклами. Приміром, чи можна вважати граматичні й орфографічні помилки на носіях зовнішньої реклами як порушення й як в даному випадку мусять діяти контролюючі органи? Так і не вдалося почути більш-менш докладно: чи ж існують реальні важелі впливу на виготовлювачів неякісної реклами.
Практично не припинялися різноманітні й різнопланові покази на головному подіумі виставки.
Здавалося б, наскільки неспівставні колективи виступали у повній гармонії. Все це стало можливим завдяки режисурі неординарного митця Лаврентія Ніколаєнка.
Перед рекламною галуззю час ставить все більше й більше проблем. Наразі рекламу можна розглядати як форму комунікації, котра намагається в дохідливій і короткій формі донести дані про якість товарів та послуг, слугує перекладу ідеї виробника на мову потреб і запитів споживача. „Південне перехрестя" і намагалося якомога повніше продемонструвати місцеві можливості в даному напрямі.